حمایت-شهروندان-از-پولیس؛-هیچ-مجرمی-هم‌وطن-ما-نیست

فعالان مدنی و باشندگان شهر کابل با شعار« هیچ مجرمی هم‌وطن ما نیست» تصاویر مجرمان تحت پیگرد را در سطح شهر نصب و حمایت شان را به منظور همکاری با پولیس و بازداشت آنان اعلام کردند.

به گزار افغان نیوز: یما آرین، رییس اجماع جامعه مدنی افغانستان، امروز( سه‌شنبه، 27 عقرب) در تجمع مردمی و نصب تصاویر مجرمان زیر پیگرد گفت که منسووبین پولیس تنها و بدون همکاری شهروندان نمی توانند تامین امنیت بکنند و باید مردم باید در مصونیت سازی شهر به ویژه بازداشت افراد فراری همکار باشند.

آقای آرین افزود که همکاری مردم با پولیس و تشهیر منفی مجرمان تحت پیگرد برای بازداشت آنان موثر است و تمامی شهروندان کشور باید در این امر با پولیس همکاری کنند.

او بیان کرد که مردم و فعالان مدنی در ناحیه چهارم با نصب تصاویر مجرمان تحت پیگرد خواسته اند برای سایر شهروندان انگیزه همکاری با پولیس را ایجاد نماید تا از افراد قاتل، رهزن و مجرم مصون بمانیم.

به گفته آقای آرین؛ بی اعتمادی میان مردم و پولیس به گونه جدی در تامین امنیت تاثیر منفی دارد و باید رابط میان پولیس و مردم رابط دو طرفه و سازنده باشد.

سمیع سلطانی، فعال مدنی نیز گفت که امروز مردم ناحیه چهارم با شعار« هیچ مجرمی هم وطن ما بوده نمی تواند» تصاویر مجرمان تحت پیگرد را به خاطر شناسایی آنان در سطح شهر نصب می‌کنند تا مردم در بازداشت آنان همکاری داشته باشند.

آقای سلطانی افزود؛ بدون همکاری مردم با پولیس، از تامین امنیت در جامعه خبری نیست و ما با این حرکت خود می خواهیم انگیزه همکاری را میان شهروندان با پولیس ایجاد نمایم.

ممتازالدین ممتاز، آمر حوزه چهارم گفت که هشت مجرم در حوزه چهارم امنیتی تحت پیگرد پولیس قرار دارد و همکاری مردم در امر بازداشت آنان موثر تمام می‌شود.

ممتاز افزود که براساس برنامه میثاق امنیتی و نشست‌های شش ونیم معاونت نخست ریاست جمهوری، نزدیک به 70 تن که در اخلال نظم عامه و سایر موارد دست داشتند، بازداشت گردید اند.

آمر حوزه چهارم امنیتی کابل گفت؛ براساس تصمایم نشست‌های شش‌و نیم معاونیت نخست ریاست جمهوری، کارهای جدی در تامین امنیت ساحه چهارم گرفته شده و مردم، فعالان مدنی و وکیلان گذر ناحیه چهارم با پولس همکاری خوبی دارند.

این درحالی است که براساس تصامیم نشست‌های امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری که بنام نشست‌های شش‌ونیم یاد می‌شود، تصویر مجرمان تحت پیگرد در سطح شهر برای تشهیر منفی مجرمان نصب نشده است؛ اما مردم این اقدام را در تامین امنیت و بازداشت مجرمان موثر نمی‌دانند.

حمایت شهروندان از پولیس؛ هیچ مجرمی هم‌وطن ما نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد