حملات-طالبان-در-غزنی،-زابل-و-میدان-وردک-عقب-زده-شد

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که حملات تهاجمی طالبان در ولایت‌های غزنی، میدان وردک و زابل با کشته شدن ۱۶ عضو مسلح این گروه عقب زده شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمده است که ساعت ۶:۱۳ صبح امروز شنبه(22، سنبله) ۲ انتحاری که سوار بر یک بایسکیل بودند و می‌خواستند خودشان را در میان مردم در شهر غزنی انفجار دهند، قبل از رسیدن به هدف، توسط نیروهای ملی دفاعی و امنیتی شناسایی شده و کشته شدند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر  گفته است که دیروز گروهی از طالبان مسلح بالای نیروهای دفاعی و امنیتی در بخش های از ولسوالی های اطغر، شاجوی و ارغنداب ولایت زابل حمله نمودند اما خوشبختانه باضربات هوایی و زمینی به عقب رانده شدند.

در اعلامیه آمده است که در جریان درگیری، ۱۲ طالب کشته شدند و  ۷ تن دیگر شان زخمی شدند و مقدار از سلاح و مهمات شان تخریب گردید.

همچنان در اعلامیه دیگر این وزارت آمده است که شب گذشته طالبان پلان داشتند تا بالای یک پایگاه نیروهای ملی امنیتی و دفاعی در ساحه «غلو غوندی» ولسوالی نرخ ولایت میدان وردگ حمله نمایند؛ اما نیروهای مشترک ملی دفاعی و امنیتی ضمن جلوگیری از عملی شدن این پلان ۴ طالب را به قتل رساندند.

این درحالی است که قرار است امروز شنبه (22 سنبله) مراسم افتتاحیه مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان مسلح در دوحه پایتخت قطر آغاز گردد.

در این مراسم به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان داکتر عبدالله و به نمایندگی از گروه طالبان عبدالغنی برادر سخنرانی خواهد کرد.

حملات طالبان در غزنی، زابل و میدان وردک عقب زده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد