حملات-طالبان-علیه-نیروهای-افغان-نگرانی-ناتو-را-برانگیخت

ناتو اعلام نموده که سطح کنونی خشونت‌ها در افغانستان و حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی افغان، قابل قبول نیست و باعث بی‌ثباتی و بی‌اعتمادی در روند صلح می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) که روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۴ سرطان) منتشر شد، آمده است که طرف‌های جنگ اراده و ظرفیت‌شان را برای توقف جنگ در جریان آتش‌بس روزهای عید و دوره‌ی کاهش خشونت پیش از امضای توافق‌نامه نشان دادند.

به نقل از اعلامیه، ویروس همه‌گیر کرونا تأثیرات گسترده روی زندگی مردم داشته و نیاز است که طالبان درخواست سازمان ملل برای اعلام آتش‌بس بشردوستانه را بپذیرند. به گفته‌ی ناتو، طرف‌های درگیر باید موانع سر راه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را برداشته و مسایل مربوط به رهایی زندانیان را به‌صورت فوری حل کنند.

به باور ناتو، پایان دادن به اختلافاتی که سال‌ها طول کشیده، تنها از طریق رسیدن به یک توافق سیاسی در روند صلحی که متعلق به تمام افغان‌ها است، ممکن است.

ناتو در بخشی از این اعلامیه تأکید کرده است که به مأموریت مشورتی خود در فغانستان ادامه می‌دهد و حضور نیروهای این سازمان در افغانستان به شرایط بستگی دارد.

این سازمان از دولت و طالبان خواسته است که به تعهدات‌شان عمل کرده و از تبدیل نشدن دوباره‌ی افغانستان به مکان امنی برای تروریستان، اطمینان دهند.

در همین حال، جنرال کنت مکنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در دیدار با محمد اشرف‌غنی، رییس جمهور کشور گفته است که امریکا در کنار افغانستان قرار دارد تا این کشور بار دیگر به مکانی امن برای تروریزم تبدیل نشود.

این درحالی است که ریاست عمومی امنیت ملی کشور در واکنش به حمله موتر بم طالبان در ولایت سمنگان اعلام نموده که این گروه بر ضد ارزش های اسلامی و حقوق انسانی عمل کرده و به زودی پاسخ دندان شکن خواهند گرفت.

حملات طالبان علیه نیروهای افغان نگرانی ناتو را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد