-طالب-در-ولایت‌های-شمال-کشور-کشته-و-زخمی-شدند

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در نتیجه ضد حمله نیروهای امنیتی در ولایت‌های بلخ، فاریاب، زابل، جوزجان و سرپل به کشته و زخمی شدن ۳۵ طالب مسلح انجامیده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک‌شنبه(19، اسد) منتشر شده، آمده است؛ طالبان پلان داشتند که در روستاهای «بودنه قلعه» و «شیخ ها» ولسوالی«شولگره» ولایت بلخ، مرکز ولسوالی گرزیوان فاریاب، منطقه «شیشه خانه» ولسوالی فیض آباد جوزجان و در روستای «کوترمه» ولسوالی صیاد و نیز مرکز ولایت سرپل بر نیروهای ملی دفاعی کشور حمله کنند.

اعلامیه افزوده است که نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان دشمن جلوگیری کردند و در این درگیری، ۷ طالب کشته و ۸ طالب دیگر  زخمی شدند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که شب گذشته گروهی از طالبان پلان داشتند، که بر بخش هایی از شهر قلات، مرکز ولایت زابل حمله کنند؛ اما نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان شوم دشمن جلوگیری کردند.

در اعلامیه آمده است که در جریان این درگیری ۳ طالب کشته و ۷ طالب دیگر زخمی شدند. هم چنان یک قبضه راکت انداز این گروه تخریب و ۱۱ عراده موتر سایکل بدست نیرو های امنیتی آمده است.

این درحالی است که اعضای جرگه مشورتی صلح می‌گویند که تصمیم‌گیری در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان اقدام تلخ و سخت است اما در شرایط کنونی، برای تامین صلح و پایان جنگ در کشور، یک نیاز اساسی پنداشته می‌شود.

35 طالب در ولایت‌های شمال کشور کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد