حملات-طالبان؛-ولایت-کندز-در-یک-قدمی-سقوط

شماری از اعضای شورای ولایتی کندز با ابراز نگرانی می‌گویند که وضعیت امنیتی این ولایت رو به وخامت گرویده و اگر حکومت مرکزی توجه جدی نکند، در نتیجه حملات سنگین گروه طالبان سقوط خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: مولوی عبدالله عضو شورای ولایتی کندز امروز شنبه( 2، جوزا ) طی یک گفتگو تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت: 70 درصد اراضی شهر کندز توسط گروه طالبان مدیریت می‌شود؛ اما نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تاکنون قادر به پاکسازی ولسوالی ها و روستای های این شهر نشده اند.

آقای عبدالله بیان کرد، نیروهای امنیتی تنها حملات گروه طالبان را عقب زدند، اما تهدیدی که مردم را نگران کرده تاهنوز رفع نشده بلکه درگیری هر شب جریان دارد. به گفته وی، ولسوالی های مانند دشت ارچی 90 درصد به دست طالبان است، ولسوالی امام صاحب 60 درصد، قلعه زار 90 درصد، ولسوالی چاردره، 90 درصد، ولسوالی علی‌آباد 70 درصد و خان آباد 50 درصد از سوی هراس افگنان طالب اداره می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ولسوالی های آقتاش، کلباس و گل‌تپه به صورت کامل بدست گروه طالبان بوده و روستا های حضرت سلطان که در فاصله سه کیلومتری شهر کندز قرار دارد، نیز توسط طالبان مدیریت می‌شود و هر روز از مردم عشر، زکات و مالیه جمع‌آوری می‌کنند.

این عضو شورای ولایتی کندز اظهار داشت؛ در صورتی‌که حکومت مرکزی به وضعیت امنیتی کندز توجه نکند، این شهر به دست طالبان دوباره سقوط خواهد کرد؛ زیرا حکومت مرکزی گوش شینوا و چشم بینا ندارد.

او گفت: « مردمی که در مناطق تحت حاکمیت طالبان زندگی می‌کنند، ضمن وضعیت بد اقتصادی، هرازگاهی مورد شکنجه قرار گرفته و از آزادی برخوردار نیستند. بنابراین، پرسش این است که چرا بالای مناطق زیر کنترل طالبان عملیات تصفیوی راه اندازی نمی‌گردد.»

در همین حال، عبدالهادی، سخنگوی قول اردوی 217 پامیر می‌گوید، از چندی بدینسو نیروهای امنیتی و دفاعی کشور عملیات تصفیوی خانه به خانه را در چندین روستا راه اندازی کرده و جنگجویان گروه طالبان تلفات سنگین را متقبل شده اند. به گفته وی، حملات طالبان که از روستای زاخیل سازماندهی می‌شد نیز تصفیه و پاکسازی شده است.

وی تاکید کرد، در حال حاضر هیچ تهدید امنیتی در شهر کندز وجود ندارد. و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تمام حومه های شهر حضور فعال و گسترده دارند. به گفته وی، براساس پلان های ترتیب شده ولسوالی های که تحت تصروف طالبان می‌باشند نیز تصفیه و پاکسازی می‌گردد.

این درحالی است که جنگجویان گروه طالبان چندین بار بالای این ولایت حمله کرده و برای چند روز مرکز این شهر را به دست گرفته اند؛ اما نیروهای امنیتی دوباره حملات شان را عقب زده اند.

حملات طالبان؛ ولایت کندز در یک قدمی سقوط

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد