حملات-مرگبار-علیه-طالبان-مسلح-در-ارزگان،-فاریاب-و-کندز

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه حملات هوایی و زمینی مرگبار نیروهای امنیتی علیه طالبان در ولایت‌های فاریاب، ارزگان و کندز ۱۷ طالب مسلح کشته و ۹ عضو دیگر این گروه زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(14، دلو) منتشر شده، آمده است که در نتیجه ضربات هوایی بر مخفیگاه های طالبان تروریست در روستای «قزل قشلاق» ولسوالی «خواجه سبزپوش» و «دون قلعه» ولسوالی «گرزیوان» ولایت فاریاب، ۶ تن هراس افگنان طالب کشته و ۶ تن دیگر آنان زخمی شدند.

همچنان اعلامیه افزوده است که ۱ طالب بنام “میرحمزه” باشنده روستای «پخل» ولسوالی «گرزیوان» فاریاب، بعد از پی بردن حقایق، همراه با ۱ میل سلاح کلاشینکوف وتجهیزات دست داشته اش به نیروهای کشور تسلیم شده است. همچنان در نتیجه ضربه هوایی در ولسوالی «دولت‌آباد» ولایت فاریاب ۳ تروریست طالب کشته شده اند.

در همین حال، در نتیجه ضربات هوایی در مرکز ولایت ارزگان، ۴ تروریست طالب کشته و ۳ تن زخمی شده اند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای کوماندو کشور در بخش های «باغ شرکت» الی «پته بریده» مرکز ولایت کندز، ۴ تروریست طالب کشته شدند و به تعداد ۱۲ حلقه ماین ضد وسایط، ۳ میل سلاح خفیفه تخریب و بدست آمده است.

در اعلامیه همچنان تصریح شده است که شش روستا درجریان این عملیات از وجود دشمن پاکسازی شده است.

این درحالی است که نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفته است که بر اصل «کاهش خشونت» با تعریف و مکانیزم مشخص و قابل قبول برای امریکا، حکومت و مردم افغانستان به عنوان پیش‌شرط امضای توافق‌نامه‌ی صلح با طالبان پابند هستیم.

حملات مرگبار علیه طالبان مسلح در ارزگان، فاریاب و کندز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد