حملات-هوایی-ارتش-بر-یک-تجمع-طالبان-در-ولایت-بلخ

منابع امنیتی از شمال کشور اعلام نموده که در نتیجه حمله هوایی نیروهای ارتش در ولایت بلخ، فرمانده قطعه سرخ طالبان همراه با ۱۵ عضو دیگر این گره کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور، امروز سه شنبه(16، ثور) با نشر اعلامیه گفته است که ساعت ۱:۱۰ شب گذشته، یک تجمع طالبان در ولسوالی "کشنده" ولایت بلخ آماج حملات هوایی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

اعلامیه افزوده است که در این حملات هوایی، ملا یعقوب مشهور به منصور، فرمانده قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی‌های کشنده و زراع ولایت بلخ همراه با ۱۵ تن از افرادش کشته شدند.

در همین حال، وحیده شهکار، سخنگوی والي پروان می‌گوید که صبح امروز شش فیر مرمی نارنجک بالای ریاست امنیت ملی این ولایت پرتاب شده اما تلفاتی در پی نداشته است. به گفته‌ی او، عاملان این رویداد تا هنوز معلوم نیست اما بررسی‌ها در این مورد جریان دارد.

این حملات هوایی در حالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر حملات طالبان بر مواضع نیروهای دولتی در سراسر کشور به شدت افزایش یافته است.

رییس جمهور غنی از تمام کشور های عضو جنبش عدم انسلاک خواست که بالای طالبان صدا بزنند تا از خشونت غیرمنطقی شان دست بکشند و در روند سیاسی بخاطر برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه یکجا شوند.

حملات هوایی ارتش بر یک تجمع طالبان در ولایت بلخ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد