حملات-هوایی-امریکا-بر-طالبان-در-ولایت‌های-فراه-و-قندهار

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان از انجام دو حمله‌ی هوایی بر گروه طالبان در ولایت‌های فراه و قندهار خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان دیروز (جمعه ۱۶ جوزا) در سلسله‌های تویت‌هایش نوشت، هدف از این حملات هوایی مختل ساختن برنامه‌ی طالبان برای حمله به پاسگاه‌های نیروهای امنیتی افغانستان بوده است.

او همچنان نوشته است که یکی از حمله‌های نیروهای آمریکایی در ولایت فراه علیه ۲۵ جنگ‌جوی طالب، شب گذشته هنگامی صورت گرفت که طالبان در حال اجرای یک حمله‌ی هم‌آهنگ به پاسگاه نیروهای دولتی بودند.

به گفته‌ی سخگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان، یک حمله دیگر در ولایت قندهار علیه گروه طالبان که به یک پاسگاه نیروهای افغان حمله کرده بودند، پس از چاشت روز جمعه انجام شده است.

سانی لگت گفته است که این نخستین حمله نیروهای امریکایی علیه طالبان پس از آتش‌بس عید بوده است.

وی در این سلسله تویت‌هایش تاکید کرده است که از نظامیان هردو طرف (دولت و طالبان) می‌خواهند به خشونت‌ها کاهش دهند تا پروسه‌ی صلح ادامه یابد.

براساس توافق‌نامه‌ی صلح میان آمریکا و طالبان، دوطرف به آتش‌بس در برابر هم توافق کرده اند اما ناتو همواره گفته است که به دفاع از نیروهای امنیتی افغان متعهد هستند.

این درحالی است که پیش از این طالبان در اوخر ماه حمل سال جاری با فهرست کردن پنجاه حمله‌ی نیروهای آمریکا بر این گروه در ۱۹ ولایت، ایالات متحده را به نقض توافق‌نامه‌ی صلح متهم کرده بودند.

حملات هوایی امریکا بر طالبان در ولایت‌های فراه و قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد