حمله-بر-مرکز-آموزشی-کاج؛-زنان-دست-به-اعتراض-زدند

شماری از زنان در پیوند به حمله بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، دست به تظاهرا زده و خواستار پایان«نسل کشی هزاره‌ها» شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ زنان یک روز پس از حمله بر مرکز آموزشی کاج، در خیابان‌های غرب کابل حرکت اعتراضی را انداخته و با شعارهای«نسل‌کشی جنایت است، خاموشی خیانت است»، «عدالت عدالت، خسته‌ایم از جهالت»، «نسل‌کشی هزاره را متوقف کنید»، «نه به استبداد» و «پیش به سوی آبادی» خواستار پایان حملات بر مراکز آموزشی شدند.

اما؛ نیروهای امارت اسلامی با شلیک‌های هوایی تظاهرات زنان را مختل و پراکنده کرده‌اند . نیروهای امارت اسلامی شماری از کسانی که از جریان تظاهرات زنان عکس و تصویر برداری کرده‌اند را نیز بازداشت نموده اند.

در جمع بازداشت شدگان رحمت الله سخاورز، خبرنگار آژانس افغان نیوز و محمد جمعه سالک، خبرنگار خبرگزاری رخشانه نیز حضور دارند.

این دو خبرنگار در جریان پوشش تظاهرات زنان در غرب کابل، بازداشت و به حوزه سیزدهم امنیتی منتقل شده‌اند. رحمت الله سخاورز و محمد جمعه سالک، حوالی ساعت یازده قبل از ظهر از منطقه تانک تیل اونجی از مربوطات ناحیه سیزدم بازداشت و تا اکنون از سرنوشت آنان اطلاع در ست نیست.

شماری از زنان معترض در پیامی به رسانه‌ها گفته‌اند که نیروهای امارت اسلامی گروهی از این زنان را در ساحه‌ «پل خشک» دشت برچی که قصد آغاز تظاهرات را داشتند، محاصره کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه کابل نیز دست به اعتراض زده و خواستار پایان حملات هدفمند بر مراکز آموزشی در غرب کابل شدند. ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که دانشجویان معترض این دانشگاه شعارهای«مرگ» بر عاملان حمله بر مرکز آموزشی کاج، سر می‌دهند.

این در حالی است که روز گذشته یک حمله‌ مرگبار بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل صورت گرفت که در آن ده‌ها دانش آموز دختر کشته و زخمی شدند.

فرماندهی امنیه کابل تلفات این حمله را ۱۹ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کرده‌اند اما؛ منابع مردمی و شاهدان عینی می‌گویند که تلفات به مراتب بیشتر از آماری است که از سوی فرماندهی امنیه کابل اعلام شده است.

به تازگی دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) شمار قربانیان حمله بر مرکز آموزشی کاج را 60 تن اعلام کرده است.

این حمله با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی مواجه شد. شماری سازمان‌های بین‌المللی این حمله را ادامه‌ سیاست «نسل‌کشی» هزاره‌ها عنوان کرده و امارت اسلامی را ناتوان در حفظ جان و امنیت شهروندان افغانستان به ویژه هزاره‌ها دانستند.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

آژانس افغان نیوز - مهدی انصاری

حمله بر مرکز آموزشی کاج؛ زنان دست به اعتراض زدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد