شورای-علما-خواستار-تامین-امنیت-غرب-کابل-شدند

شورای علمای شیعه افغانستان از امارت اسلامی خواستار تامین امنیت مراکز آموزشی و مساجد در غرب کابل شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ شورای علمای شیعه افغانستان امروز ( پنج‌شنبه، ۲۱ میزان) در گرامی داشت از هفته اخوت و تجلیل از شهدای دانایی خواستار توجه جدی در بخش تامین امنیت غرب کابل شدند.

علمای شیعه افغانستان می‌گویند که با توجه به جمعیت غرب کابل شمار مراکز آموزشی، کلپ‌های ورزشی، مساجد، مکاتب دولتی و خصوصی در آن بیشتر است و باید امارت اسلامی در بخش تامین امنیت این ناحیه توجه جدی نماید.

شجاع حسین محسنی، منشی کمیسیون عالی هماهنگی مراسم‌های دینی در غرب کابل گفت که این منطقه بیشتر از یک‌و نیم میلیون جمعیت دارد و بیشتر از ۹۵ مرکز آموزشی در آن فعالیت دارند.

او افزود که غرب کابل با جمعیت ساکن در آن نیازمند تامین امنیت است و امارت اسلامی باید توجه جدی در این بخش داشته باشد تا از وقوع حملات دیگر جلوگیری شود.

محسنی با توجه به آسیب‌پذیری غرب کابل تاکید کرد که به مراکز آموزشی و مساجد این منطقه باید امارت اسلامی سلاح  بیشتر توزیع نماید تا مردم در تامین امنیت سهم بگیرند.

منشی کمیسیون عالی هماهنگی مراسم‌های دینی گفت که در آینده نزدیک این کمیسیون فهرستی از مراکز آموزشی و مکان‌های که تجمع در آن زیاد است تهیه و در اختیار امارت اسلامی قرار می‌دهد.

امین‌الله وقار، مسوول ریاست ۴۹۵ استخبارات امارت اسلامی در این برنامه گفت که امارت اسلامی حمله بر مرکز آموزشی کاج را محکوم و در تامین امنیت غرب کابل متعهد است.

وقار افزود: «حمله بر آموزشگاه کاج، کار دشمنان افغانستان است و متاسفانه در این حادثه نزدیک به ۵۶ دانش‌آموز جان‌های شیرین شان را از دست داده و بیشتر از ۱۰۰ دانش‌آموز دیگر زخمی شده است».

این در حالی است که به تاریخ هشتم میزان مرکز آموزشی کاج در دشت برچی شهر کابل هدف حمله‌‌ای مهاجمان انتحاری قرار گرفت. در این حمله 56 دانش‌آموز کشته و بیشتر از صد تن دیگر زخمی شدند.

این کورس در سال 1397 نیز مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در آن زمان به نام موعود فعالیت می‌کرد. در آن حمله نیز نزدیک به 100 دانش‌آموز کشته و زخمی شدند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

شورای علما خواستار تامین امنیت غرب کابل شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد