حمله-به-قونسلگری-المان-در-بلخ،-انتقام-از-ناتو-بوده-است

طالبان گفته است که حمله به قونسلگری المان در ولایت بلخ به دلیل حمله هوایی ناتو بالای این گروه بوده است اما مقامات وزارت دفاع المان اعلام داشته اند که نیروهای المانی در حملات هوای اشتراک نداشتند.

به گزارش افغان خبر؛ در حمله طالبان بر قونسلگری آلمان در مرکز ولایت بلخ، دست کم شش تن کشته و ۱۲۸ تن دیگر زخمی شدند که اکثرشان غیرنظامی بودند.

براساس گزارش یک روزنامه آلمانی که روز یکشنبه (۲۰ نوامبر ۲۰۱۶) به نشر رسیده، این حمله ماه قبل بالای قونسلگری المان در پاکستان طرح ریزی شده بود؛ در حالی که طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفتند آن را در انتقام حمله هوایی ناتو در ولایت کندز انجام داده اند.

حمله هوایی ناتو در پشتیبانی از نیروهای کماندوی کشور به تاریخ سوم ماه نوامبر انجام شد که در این حمله، دست کم ۳۰ غیرنظامی در آن کشته شدند؛ هرچند مقامات وزارت دفاع کشور گفته اند فرماندهان طالبان و اعضای خانواده شان در این حمله کشته شدند.

در پی این حمله وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که نیروهای این کشور در این حمله هوایی نقشی نداشته اند، اما طالبان در پی حمله انتحاری بر قونسلگری المان در مزار گفتند که امریکایی ها معلومات استخباراتی را از آلمانی ها گرفته بودند.

حمله انتحاری طالبان بر قونسلگری آلمان، شام روز پنج شنبه 20 عقرب انجام شد که  یک حمله کننده انتحاری خودش را با لاری مملو از مواد منفجره به دیوار قونسلگری کوبید و منفجر کرد، اما مهاجم دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

 

حمله به قونسلگری المان در بلخ، انتقام از ناتو بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد