حمله-تروریستی-بر-مسجدی-در-کابل-،-کشته-و-زخمی-برجای-گذاشت

حمله چهار مهاجم مسلح به نمازگزاران مسجد امام زمان(عج) در قلعه نجارهای شهر کابل ۳۰ شهید ۸۰ زخمی برجا گذاشت.

به گزارش افغان نیوز: چهارمهاجم مسلح جمعه 3 سنبله ساعت یک و پانزده دقیقه ظهرنمازگزاران را درمسجد امام زمان(عج) قلعه نجارهای منطقه خیرخانه مورد هدف قرار دادند.

بصیر مجاهد سخنگوی فرمانده پولیس کابل گفت: ابتدا یکی ازمهاجمان خود را درورودی مسجد انفجار داده و نگهبان مسجد را به شهادت رسانده است وسپس سه مهاجم دیگر وارد مسجد شدند وبه سمت نمازگزاران تیراندازی نمودند.

شاهدان عینی می گویند: مهاجمان پس از ورود به داخل مسجد، به سمت نمازگزاران شروع به تیراندازی و تعدادی از نمازگزاران را شهید و زخمی نمودند وهمچنین به وسیله چاقو نیز مردم را مجروح ساختند وسپس تعدادی ازنمازگزاران را به گروگان گرفتند.

پس از استقرار نیروهای ویژه پولیس تعدادی از گروگانها آزاد شدند و نیروهای امنیتی پس ازچهار ساعت درگیری توانستند مهاجمان را به هلاکت برساندند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله اعلام کرد که در این حادثه ۱۰ غیرنظامی کشته و دست‌کم ۳۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند که زنان و کودکان نیز در میان آنان هستند.

او افزود که در این حمله دو مامور پلیس که مسئولیت تامین امنیت این مسجد را داشتند، کشته و ۸ سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این در حالی است که اسماعیل کاوسی، مسئول مطبوعات وزارت صحت به رسانه ها گفته است که در این حمله بیش از ۲۰ غیرنظامی کشته و ۴۰ زخمی به بیمارستان‌های شهر کابل منتقل شده‌اند.

اما تازه ترین گزارش ها از شهادت حدود ۳۰ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۸۰ نفر دیگر حکایت دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به این حمله واکنش نشان داده ودرپیامی حمله به این مسجد را نیزمحکوم کرده و هدف آن را "تفرقه‌افکنی" میان مردم افغانستان خوانده است.

گروه داعش مسئولیت  این حمله را به عهده گرفته است.

پیش از این، داعش حمله به چندین مسجد دیگر در ولایات هرات، کابل و... را نیز بر عهده گرفت. 

 

حمله تروریستی بر مسجدی در کابل ، 30 کشته و 80 زخمی برجای گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد