حکمتیار-تمام-مردم-افغانستان،-افغان-هستند

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در جمع هوادارانش در ولایت پروان ضمن حمایت از توزیع تذکره الکترونیکی تصریح کرد که همه مردم افغانستان افغان هستند و به افغان بودن خود افتخار می کنیم.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمیتار، رهبر حزب اسلامی افغانستان که در میان هوادارانش در ولایت پروان سخن می‌گفت، تأکید کرد که احزاب و جریان های مخالف کلمه(افغان) گماشته شدگان کشور های خارجی می باشند که به دستور خارجی ها با ذکر این کلمه مخالفت می کننند.

وی افزود: ذکر کمله های افغان، اسلام و اقوام در تذکره های الکترونیکی باعث می شود که شمار اقوام در افغانستان معلوم شود و از این لحاظ هیچ مانعی نیست. اما همه مردم افغانستان افغان هستند و به افغان بودن خود افتخار می کنیم و همچنین از تصمیم حکومت در خصوص توزیع تذکره الکترونیکی حمایت می‌کنیم.

گلبدین حکمتیار همچنان هشدار داد که رهبران حکومت نباید بیشتر از این حوصلۀ مردم را به آزمایش بگیرند تا آنان ناگزیر شوند در برابر این رهبران دست به کار شوند. وی افزود که ارگ نباید گورستان رییسان جمهور باشد؛ زیرا کسانی بودند که می‌خواستند تا به ارگ برسند، اما این مکان به گورستان آنان مبدل شد. رهبر حزب اسلامی، در این سخنرانی خود همچنان افزود که رقیبان حزب اسلامی از رقابت‌های ناسالم دست بردارند، زیرا نتیجه‌یی به دست نخواهند آورد. باید همه احزاب و جریان‌های سیاسی تعهد کنند که قدرت سیاسی از یک فرد به فرد دیگر از راه انتخابات صورت گیرد.

حکمتیار: تمام مردم افغانستان، افغان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد