حکومت-بی‌کفایت-با-جان-خبرنگاران-بازی-می‌کند

نهاد‌های حامی رسانه‌ها با ابراز انتقاد از حکومت می‌گویند که شرایط جامعه‌ی خبرنگاری هر روز دشوار تر می‌شود؛ زیرا عاملان ترور خبرنگاران تا هنوز شناسایی و به پنجه‌ی قانون سپرده نشده اند.

به گزارش افغان نیوز: مجیب خلوتگر، رئیس اجرایی دفتر حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان"نی" امروز پنج‌شنبه( 20، قوس ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که حکومت باید پرونده های قتل خبرنگاران را آشکار ساخته و مورد پیگرد جدی قرار دهد.
وی افزود که نگرانی جامعه خبرنگاری هر روز بیشتر از پیش شده و در یک ماه شاهد قتل چندین خبرنگار بودیم و این امر اثرات منفی را بالای خبرنگاران زن خواهد گذاشت.
 به گفته او، در حال حاضر یک هزار و 500 خبرنگار زن در سراسر افغانستان وجود دارند اما حکومت باید برای تامین امنیت  جان ٱنان جدی عمل کند.
وی قتل خبرنگاران را جنایت ضد بشری خوانده و از حکومت خواست که عاملان این رویدادها را شناسایی و به پنجه‌ی قانون بسپارد.
از سوی هم، صدیق الله توحید، رئیس کمیته مصونیت خبرنگارن، اوضاع کنونی را در کشور نگران کننده خواند و گفت: گروه‌های تروریستی با انجام حملات شان بالای خبرنگاران نمی‌توانند فعالیت‌های رسانه‌ی را در کشور متوقف کنند. 
توحید افزود: پشت این قضایا، گروه‌های دست دارند که می‌خواهند ارزش‌های چند دهه را از بین ببرند.

او اضافه کرد،«متاسفانه حکومت اقدامات لازم برای تامین امنیت خبرنگاران روی دست ندارد. بنابر این، با ادامه وضعیت کنونی، چرخۀ آزادی بیان خاموش خواهد شد.
وی از حکومت خواست که عاملان قتل خبرنگاران را شناسایی و به پنجه قانون بسپارد.
این در حالی است که ملالی میوند، گوینده‌ی رادیو تلویزیون خصوصی انعکاس در ولایت ننگرهار ، صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ قوس)، در حوزه‌ی سوم امنیتی شهر جلال‌آباد این ولایت از سوی تفنگ‌داران ناشناس به قتل رسید.
پیش‌ از این، یما سیاوش، گوینده‌ی پیشین طلوع نیوز و محمدالیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی نیز در نتیجه‌ی دو حمله‌ی انفجاری در ولایت‌های کابل و هلمند کشته شدند.

حکومت بی‌کفایت با جان خبرنگاران بازی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد