حکومت-تلفات-یا-اسارت-نیروهایش-در-پنجشیر-را-رد-کرد

سخنگوی حکومت سرپرست، تلفات و اسیر شدن نیروهای امارت اسلامی در پنجشیر را رد کرده و گفته‌ که هیچ رویداد نظامی در این ولایت رخ نداده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اسد) در توییتی نوشته‌است که «ادعای تلفات یا اسیر گرفتن مجاهدین» در پنجشیر واقعیت ندارد.

این در حالی‌ است که «جبهه مقاومت» از کشته شدن ۵ نیروی حکومت و اسارت ۴۰ تن دیگر در پنجشیر در روز «پیروزی امارت اسلامی» خبر داده‌است.

مجاهد گفته‌است:« دشمن در موقفی نیست که چنین کاری بتواند».

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت، روز (دوشنبه، ۲۴ اسد) در توییتی نوشت که این عملیات در دره آرزوی ولسوالی عنابه پنجشیر صورت گرفته‌است.

آقای احمدی افزود که سه تن از نیروهای حکومت که در این عملیات زخمی شده بودند، توسط این جبهه مداوا شده‌اند.

در همین حال، امرالله صالح نیز در صفحه فیس‌بوکش گفته‌بود که ده‌ها تن از نیروهای حکومت در پنجشیر اسیر «جبهه مقاومت‌ ملی» شده‌اند.

به گفته صالح، این تعداد از جنگ‌جویان امارت اسلامی بر اثر یک عملیات از قبل پلان‌شده بازداشت شده‌اند.

سخنگوی «جبهه مقاومت» در توییت دیگری گفته است که در نتیجه عملیات نیروهای این جبهه در ولسوالی شتل پنجشیر هم ۸ نیروی حکومت کشته شده‌اند اما؛ مقام‌های  حکومت این موضوع را رد کرده‌اند.

منابع محلی در پنجشیر گفته‌بودند که از صبح روز دوشنبه، همزمان با برپایی جشن‌های روز «پیروزی طالبان بر امریکا و فتح کابل» درگیری شدیدی میان نیروهای حکومت و «جبهه‌ مقاومت» در این ولایت آغاز شده‌است.

به گفته آنان چند روستا در این ولایت از سوی «جبهه مقاومت» تصرف شده‌است.

حکومت تلفات یا اسارت نیروهایش در پنجشیر را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد