حکومت-در-زمینه-تامین-امنیت-شاهراه‌ها-بی‌توجه-است

شماری از نمایندگان در مجلس می‌گویند؛ شاهراه‌های کشور نسبت به سال های گذشته نا امنتر گردیده و مسافرین توسط افراد مسلح به گروگان گرفته میشوند، اما حکومت در زمینه تأمین امنیت آنها هیچگونه توجهی نکرده است.

به گزارش افغان خبر؛ نمایندگان مناطق مرکزی در مجلس؛ حکومت را در تامین امنیت شاهراه‌های منتهی به این مناطق بی‌توجه میخوانند و می‌گویند؛ اگر امنیت این مسیرها از سوی نیروهای امنیتی تامین نشوند مردم با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

نصرالله صادقی زاده نیلی نماینده مردم دایکندی در مجلس گفت: رهگیری های که در مسیر شاهراه ها صورت میگیرند، نگران کننده است و مردم هر روز شاهد پیاده کردن فرزندان خود در شاهراه‌ها اند. او افزود؛ مسافران در شرایطی از موترها پیاده و ربوده میشوند که تعداد زیادی از پاسگاه های امنیتی در آن منطقه وجود دارند.

آقای نیلی افزود، در حادثه روز گذشته در دره میدان، طالبان مسلح حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر را در نزدیکی چندین پاسگاه های امنیتی از موترها پیاده کرده و از میان آنان 11 تن را با خود برده اند.

او گفت؛ وزیر داخله و ریاست امنیت ملی باید به مردم پاسخ بگویند که پوسته های امنیتی در مسیر شاهراه‌ها با مصارف گزاف برای چه ایجاد شده اند و در قبال مسافران چه مسوولیت دارند؟

فکوری بهشتی نماینده مردم بامیان در مجلس نیز گفت: مسیر بسیاری از شاهراه‌ها متاسفانه از مدتی به این طرف بیش از گذشته نا امن شده است، به ویژه مسیر میدان وردک - مناطق مرکزی و غوربند- بامیان که درطول شش ماه گذشته ده ها بار عابران ملکی در این مسیرها از موترها پایین و ربوده شده اند.

آقای بهشتی افزود، با آنکه در مسیر شاهراه میدان وردک – بامیان، نقطه که در آن نا امنی بیشتر است(جلریز) مسافران ربوده می‌شوند حدود ۲۰ الی ۲۵ کیلیومتر از تعمیر ولایت میدان وردک فاصله دارد ولی با آنهم امنیت آن منطقه تامین نمی شود.

او از عدم توجه دولت در این مسیر به شدت انتقاد کرد و گفت که چالش نا امنی در این مسیر بارها به نهادهای امنیتی گوشزد شده است ولی هیچگونه توجهی به این چالش نشده است.

از سوی دیگر نادرشاه بحر نماینده مردم غور در مجلس گفت: بیشتر شاهراه های ولایت غور به پایتخت منتهی میشود مسدود شده اند؛

آقای بحر افزود که شاهراه غور- هزاره جات هم مسدود است و هر روز مسافران اذیت و آزار می شوند.

به گفته وی، هم اکنون نیز ۵ دانشجوی که از مسیر شاهراه غور ربوده شده بودند در بند رباینده گان هستند و نیروهای امنیتی هیچ توجهی برای رهایی آنان ندارند.

این عضو مجلس با انتقاد تند از نهادهای امنیتی گفت:" نیروهای امنیتی حتی اطلاع ندارند که چه تعداد مسافر روز گذشته از دره میدان وردک ربوده شده اند".

آقای بحر با ذکر آن که مسافران جرأت نمی توانند در این شاهراه سفر کنند، هشدار داد: "وقتی شاهراه به عنوان شاهرگهای حیات یک کشور مسدود باشد، حکومت کردن هم مشکل خواهد بود".

نبود امنیت در مسیر شاهراه ها از مشکلاتی است که همواره عملکرد دولت به ویژه نیروهای امنیتی را به چالش کشیده است.

حکومت در زمینه تامین امنیت شاهراه‌ها بی‌توجه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد