خسارت-میلیون-دالری-تروریستان-و-مافیا

معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله گفت که حملات نیروهای امنیتی، ۲۷۲ میلیون دالر آمریکایی به مافیا و مخالفان مسلح دولت ضربه وارد نموده است.

به گزارش افغان نیوز: مل پاسوال عبدالخلیل بختیار، معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله روز چهار شنبه( 2 – حوت) در کابل، طی نشست خبری گفت که با یک پلان از قبل طرح شده، دو لابراتوار پروسس مواد مخدر را تخریب و حدود 272 میلیون دالر را به مافیا و شبکه های تروریستی آسیب رسانده است.

آقای بختیار افزود؛ به اساس این پلان، 5 تن مواد مختلف النوع کشف، سه نفر مظنون دست گیر و وسایل پروسس تریاک و هروئین نیز از بین برده شده است.

وی علاوه نمود، کشت و قاچاق مواد مخدر بیش‌تر در ولایت های شرقی و شمال کشور صورت می گیرد و تلاش داریم تا در اثر فشار و افزایش حملات هوایی جلو رشد و استفاده مواد مخدر را بگیریم.

او می گوید که درسال جاری، در پی راه اندازی 2 هزار و 468 عملیات، 2 هزارو 848 مظنون دستگیر شده که 69 نفر آنان را موظفین خدمات امور عامه و دولتی تشکیل می دهند.

او گفت، از جملۀ این دستگیر شده ها، 56 نفر آنان از طبقه اناث، 13 تن شان خارجی هستند که 6 نفر آن پاکستانی و 7 نفر آنان ایرانی می باشند.

معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله می افزاید که در پی این عملیات ها، 27 لابراتوار مواد مخدر تخریب، 231 تن مواد مختلف النوع حریق و سه کارخانه ماین سازی تخریب شده است.

وی می گوید که نیروهای امنیتی 224 میل سلاح های مختلف النوع و 468 عراده وسایط نقلیه مخالفان را نیز بدست آورده اند.

آقای بختیار تصریح نمود، تنها درشهر کابل، پولیس توانسته است 860 عملیات را راه اندازی نماید که در نتیجه آن، 1 هزارو 35 مظنون دستگیر شده و بیش از 48 تن مواد مخدر، 81 میل سلاح و 51 عراده وسایط نقلیه بدست آمده است.

به گفته وی، درمیدان هوائی بین‌المللی حامد کرزی، 129 عملیات را انجام داده که در نتیجه آن، 153 نفر مظنون را دستگیر، 208 کیلو گرام مواد مخدر را بدست آورده است.

معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله، افزود که  272 میلیون دالر را به مافیا ضرر رسانده و نیز 705 هزار دالر آمریکایی از نزد صرافان که می خواستند پولشویی نمایند جلوگیری صورت گرفته است.

این درحالی است که حکومت، تمرکز گروه داعش را در ولایت های شرق کشور دانسته، می گوید: ساحاتی که مخالفان مسلح و گروهای تروریستی حضور دارند، کشت و قاچاق مواد مخدر نیز در آنجا بازار خوبی دارد.

اما؛ باشندگان ولایت های شرق و شمال شرق کشور، عامل اصلی این معضل را بیکاری، فقر، فساد و عدم توجه دولت عنوان می کنند.

خسارت 272 میلیون دالری تروریستان و مافیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد