خلیلزاد-در-صورت-احساس-خطر-از-القاعده-دو-باره-به-افغانستان-حمله-می‌کنیم

نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که امریکا در صورت احساس خطر از گروه القاعده در افغانستان، دوباره اقدام به حمله نظامی خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان شب گذشته( دوشنبه، 10 عقرب) در مصاحبه با «دویچه‌ وله» گفته است که اگر طالبان در راستای مبارزه با القاعده گامی برندارند، امریکا مجبور است برای دفاع از خود اقدام کند که این اقدام نظامی خواهد بود.

نماینده پیشین امریکا برای صلح افغانستان در مورد فعالیت گروه داعش در افغانستان گفته است که طالبان دشمن شدید داعش است و دیده شود که آنان با این گروه چگونه مبارزه می‌کنند.

خلیلزاد در مورد فروپاشی نظام پیشین افغانستان و تسلط طالبان گفت که مسوولیت فروپاشی نظام و وضعیت کنونی در این کشور متوجه او نمی‌شود زیرا؛ نیروهای امنیتی افغانستان جنگی که از آنان در برار طالبان انتظار می‌رفت، نکردند و این باعث فروپاشی سریع دولت شد.

او بی باوری جنگ نیروهای امنیتی افغانستان در برابر طالبان را بی باوری آنان به حکومت اشرف غنی عنوان کرده است.

خیلیلزاد افزوده که حکومت غنی در زمان مناسبی وارد گفتگوهای صلح نشد و در عین حال برای حفظ قدرت در جریان مذاکرات مانع ایجاد می‌کرد.

خلیلزاد درباره این‌که چرا در مراسم تحلیف غنی اشتراک کرد هم گفت برای جلوگیری از جنگ و دو دسته‌شدن نیروهای افغان در این مراسم اشتراک کرد اما؛ خوشحال نبود.

این در حالی است که پیش از این زلمی خلیلزاد در« بنیاد کارنگی» اظهار کرده بود که «لجاجت اشرف‌غنی» برای حفظ قدرت باعث فروپاشی دولت افغانستان شد.

خلیلزاد: در صورت احساس خطر از القاعده دو باره به افغانستان حمله می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد