خیرخواه-به-پرونده‌های-خشونت-علیه-خبرنگاران-رسیدگی-می‌شود

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی رویدادهای خشونت‌‌آمیز علیه خبرنگاران را تایید کرده و می‌گوید که در یک سال گذشته هیچ‌ خبرنگاری در افغانستان کشته نشده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز ( سه‌شنبه، ۱۵ سنبله) در نشست خبری گفت در یک سال گذشته رویدادهای خشونت‌آمیزی در برابر خبرنگاران رخ داده است اما؛ این وزارت تلاش می‌کند تا به مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها رسید‌گی نماید.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که کمیسیون تخطی رسانه ایجاد شده و مشکلات اساسی خبرنگارن و رسانه‌ها از طریق این کمیسیون حل خواهد شد.

خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از تمام رسانه‌های داخلی خواست که اطلاعات واقعی را به مردم اطلاع رسانی نمایند. او تاکید کرد که رسانه باید اطلاعاتی را منشر نمایند که به نفع مردم و جامعه باشد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که کمیسیون تخطی رسانه‌ها بخاطر بازنگری قوانین رسانه‌ها همگانی ایجاد شده و تغییرات عمده در بخش‌های این قوانین از جمله در بخش‌ دینی و فرهنگی آمده است.

او گفت که این قوانین اصلاح شده و به مقام رهبری امارت اسلامی فرستاده و پس از منظوری با تمام رسانه‌ها شریک خواهد شد.

سخنگوی امارت اسلامی اشاره به اجازه ندادن خبرنگارن به محل رویداد‌های امنیتی و انفجاری  گفت که بخاطر جلوگیری از تلفات بیشتر و صدمه نرسیدن به خبرنگارن و کارمندان رسانه‌ها اجازه ورود به محل حادثه داده نمی‌شود.

عمران دانش، خبرنگاران می‌گوید که مقام‌های امنیتی امارت اسلامی اجازه پوشش از رویدادهای امنیتی را به خبرنگاران نمی‌دهد که این امر در امر اطلاع رسانی یک مشکل جدی در برابر خبرنگاران است.

او گفت: در کنار این که برای خبرنگاران اجازه پوشش از رویدادهای امنیتی داده نمی‌شود، مقام‌های امنیتی نیز به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد و خبرنگاران ساعت‌ها منتظر جواب آنان انتظار می‌کشند.

سید سرور هاشمی، خبرنگار درکابل می‌گوید که با ایجاد قوانین رسانه‌ها همگانی و کمیسیون تخطی رسانه‌ها، خبرنگاران می‌تواند مشکلات اساسی شان را حل نمایند.

هاشمی افزود که باید افراد بی طرف و متخصص از جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران نیز در ترکییب این کمیسیون شامل شوند تا به چالش‌های خبرنگاران و رسانه رسیدگی بهتر نمایند.

حیات‌الله مهاجر، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که در حال حاضر ۲۱۹ رسانه‌ تصویری، چاپی و شینداری در سراسر کشور فعالیت دارد و در زمان امارت اسلامی هیچ رسانه‌ی متوقف نشده است.

مهاجر افزود که در یک سال گذشته جواز ۴۴ رسانه از سوی این وزارت تمدید شده که به مبلغ ۱ میلیون و ۸۷ هزارو ۵۰۰ افغانی به خزانه دولت آمده است.

او می‌گوید که با هماهنگی تمام رسانه‌های تصویری و صوتی ۹۵ درصد نشرات غیرقانونی در کشور کنترول شده است.

مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که در یک سال گذشته  با تمام خبرنگارن داخلی و خارجی کمک‌ و همکاری صورت گرفته و از این بعد هم این وزارت در تلاش است تا با خبرنگاران داخلی و خارجی تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

خیرخواه: به پرونده‌های خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد