داعش-از-خانه-های-مردم-جوزجان-به-عنوان-سنگر-استفاده-می-کند

مقامات محلی جوزجان می گویند که جنگجویان داعش در ولسوالی های خوشتیپه و درزآب این ولایت از منازل مسکونی مردم بعنوان سنگر علیه طالبان استفاده می کنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالحی حیات، رییس شورای ولایتی جوزجان، روز دوشنبه( ۱ اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که گروه داعش و طالبان در منطقه شکردره ولایت جوزجان با هم درگیر اند که خسارات و مشکلات زیادی را برای مردم محل نیز به وجود آورده اند.

آقای حیات تصریح می کند که به تعداد یک هزار و۷۰۰ طالب شب گذشته  از ولایت های غور، بادغیس، فاریاب، بلخ و سرپل بر گروه داعش در ولایت جوزجان حمله کرده اند که تلفانی از هر دو جانب بر جا گذاشته است.

رئیس شورای ولایتی جوزجان می افزاید که در ساحاتی که تحت کنترول داعش قرار دارد به تعداد ۵۴ باب مکتب مسدود و آرامش را مردم گرفته است .

در همین حال محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان با تایید این خبر گفت که در ولسوالی های خوشتیپه و درزآب این ولایت به تعداد ۶۳ باب مکتب مسدود و ۳۰ هزار شاگر از دختر و پسر از نعمت سواد محروم شده اند.

غفوری اظهار داشت که داعشیان آموزش و تربیت را مخالف عقاید این گروه می دانند و به همین دلیل به بسته کردن مکاتب روی می آورند.

سخنگوی این ولایت تاکید کرد که از یک سال به این سو گروه داعش با ایجاد مشکلات و مسدود نمودن مکاتب برای مردم نگرانی های زیادی را به وجود آورده اما تاکنون حکومت محلی قادر به مقابله و رفع این چالش ها نشده است.

آقای غفوری اضافه نمود که طالبان هر از گاهی با باج گیری و چور و پاول باعث بروز مشکلات برای مردم می شوند. وی بر عدم توانایی های حکومت محلی پافشاری نموده و بی توجهی حکومت مرکزی در این زمینه را یکی از بزرگترین نگرانی های مردم عنوان می کند.

این درحالی است که اعضای شورای ولایتی این ولایت طالبان را به نسب عدم مخالفت با آموزش و مکاتب بهتر از گروه داعش خوانده و تاکید می کنند که طالبان به مراتب بهتر از داعشی می باشند.

داعش از خانه های مردم جوزجان به عنوان سنگر استفاده می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد