داعش-حامیان-اش-را-از-دست-داده‌-است

رئیس جمهوری افغانستان گفته که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در افغانستان حمایت بیرونی خود را از دست داده‌ است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان که برای شرکت در هفتمین نشست وزرای خارجه قلب آسیا- روند استانبول به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده، در نشست روز جمعه ۱۰ قوس گفته که این گروه، اسلحه، تجهیزات و نیرو ندارد و شماراندکی از آنها که در کوه‌ها گیر مانده‌اند "از گرسنگی خواهند مرد."

آقای غنی گفته که دولت افغانستان مناطق تحت کنترل داعش را تصرف و عملیات نیروهای امنیتی افغانستان علیه گروه داعش بیش از هزار پاسگاه و استحکامات آنان را نابود کرده و اسلحه و مهمات آنان به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده‌اند.

رئیس جمهورغنی با ستایش از نیروهای امنیتی افغان گفته که نیروهای کوماندوی افغانستان در تمام عملیات‌ها پیروز بوده و اکنون در حال بدل شدن به یکی از بهترین نیروهای کوماندو در منطقه هستند.

او گفته که برای شکست "تروریستان" افغانستان نیروهای کوماندویی را به دو برابر و نیروهای هوایی را به سه برابر افزایش داده ‌است.

آقای غنی افزوده اکنون نیروهای افغان در جنگ با شبکه‌های "تروریستی" و مواد مخدر حالت تعرضی دارند.

رئیس جمهوری افغانستان گفته که گروه‌های طالبان مجری اصلی اقتصاد جرمی و مواد مخدر که تامین کننده مالی جنگ است، هستند و پرسیده که آیا طالبان می‌توانند بدون پشتیبانی و پناهگاه، فعالیت کنند؟

آقای غنی در این نشست گفته که سازمان‌های جرمی فرا ملی، به‌ خصوص کارتل‌های مواد مخدر، تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و جهانی هستند.

او گفته که افغانستان افزایش کشت خشخاش را در سال ۲۰۱۷ تایید می‌کند، ولی می‌خواهد که تلاش‌هایش برای جلوگیری از فرآوری، قاچاق و نابودی کارخانه‌های مواد مخدر را گسترش دهد.

او گفته که درعملیات‌های اخیر نیروهای ویژه و کوماندوهای افغانستان به ارزش ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار مواد مخدر نابود شده و این عملیاتها ادامه خواهد یافت و بخشی از برنامه چهارساله امنیتی افغانستان است.

آقای غنی گفت مواد مخدر از طریق کشورهای همسایه افغانستان به بیرون افغانستان قاچاق می‌شود.

رئیس جمهوری افغانستان افزوده که در یازده ماه گذشته، بیش از دو تن هروئین، ۶۴ تن مورفین، ۴۰۰ تن تریاک، ۲۵ تن چرس و همچنین بیش از هزار کیلو مواد شیمیایی که در تولید و فراوری مواد مخدر استفاده می‌شود، کشف و نابود شده که ارزش آنها بیش از ۳۵۲ میلیون دلار تخمین شده‌است.

نشست مقدماتی هفتمین دور کنفرانس قلب آسیا یا "روند استانبول" درباره افغانستان با حضور مقام‌های ارشد کشورهای عضو، صبح روز پنجشنبه ۹ قوس در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد و امروز نیز آقای غنی یکی از سخنرانان اصلی این کنفرانس بود.

داعش حامیان اش را از دست داده‌ است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد