داعش-در-ولایت-غور-برای-تدارکات-خویش-اسب-خریداری-میکند

اعضای گروه تروریستی داعش در ولایت غور در فصل سرما از سایرمناطق"اسب" خریداری میکند تا بتوانند به کوه ها و راه های صعب العبور جنگجویان شان را تدارکات کرده بتوانند.

به گزارش افغان خبر: یک منبع آگاه در ولایت غور که نخواست نامش در خبر فاش شود می‌گوید داعشیان در منطقه غلمین این ولایت فعالیت‌های تروریستی دارند و روزانه بیش ده راس اسب را از مردم عام خریداری می‌کنند.

این منبع افزود که قیمت هر اسب داعشی در ولایت غور 80 تا (100) هزار افغانی بوده که به دسترس اعضای این گروه قرار دارد.

منبع خبری علاوه می‌کند برای این که اعضای گروه داعش در فصل زمستان به "کوه و دشت‌های" ولایت غور حضور دارند بیشتر از اسب استفاده می‌کنند.

به گفته این منبع دلیل خریداری اسبها از سوی گروه داعش در ولایت غور ناشی بر انتقال جنگ‌افزار برای اعضای این گروه عنوان شده‌است.

موصوف خاطر نشان کرد بیشتر این اسبها از ولایت فاریاب به غور آورده می‌شود و به دسترس داعشیان قرار می‌گیرد.

در همین حال عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید: گزارش‌های در این مورد وجود دارد که اعضای گروه داعش در فصل سرما از این اسبها استفاده می‌کنند.

به گفته او اسبهای که در دسترس داعشیان می‌باشد بیشتر از مناطق خود شان است.

همچنین جنرال غلام مصطفی محسنی، فرماندۀ پلیس غور ضمن رد این خبر گفت که تا اکنون گزارشی در این راستا ثبت اداره‌اش نشده‌است.

او گفت که نیروهای کشفی – امنیتی ولایت غور تلاش بر این دارند، تا اعضای این گروه بازداشت و روانه زندان شوند.

قابل ذکر است گروه تروریستی داعش از دو سال بدین سو در منطقه «غلمین و ساغر» ولایت غور در حال فعالیت‌های تروریستی می‌باشند.

داعش در ولایت غور برای تدارکات خویش اسب خریداری میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد