داعش-در-یک-سال-۲۲۴-حمله-را-به-افغانستان-انجام-داده‌است

واشنگتن‌پست گزارش داده که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، گروه داعش فعالیت‌های خود را گسترش داده و در این مدت ۲۲۴ حمله را در این کشور انجام داده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ واشنگتن‌پست در تازه‌ترین گزارش خود که روز جمعه (۲۸ اسد) نشر کرده به فعالیت شاخه خراسان گروه داعش در افغانستان پرداخته است.

طبق این گزارش، فعالیت شاخه خراسان داعش در افغانستان پس از تسلط طالبان بیشتر شده است.

نشریه واشنگتن‌پست به نقل از گروه اطلاعاتی SITE که گروه‌های تروریستی را رصد می‌کند، گفته که شاخه خراسان داعش از آگست سال ۲۰۲۱ تا کنون ۲۲۴ حمله را در افغانستان انجام داده است.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، منابع حکومت سرپرست در کابل واپسین حمله مرگبار بر مسجد صدیقیه در ساحه کوتل خیرخانه را نیز کار داعش دانسته‌اند، در حالی که هیچ گروهی تا هنوز مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته‌ است.

تیم‌های نظارتی سازمان ملل گفته‌اند که هسته اصلی داعش اواخر سال گذشته میلادی ۵۰۰ هزار دالر امریکایی به شاخه خراسان این گروه در افغانستان کمک کرده است.

سازمان ملل متحد قبل از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان تخمین زده بود که بین ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ جنگ‌جوی داعش در افغانستان حضور دارند.

این درحالی است که به رغم نگرانی‌های جامعه جهانی از رشد و تقویت گروه داعش و سایر گروه‌های سازمان یافته تروریستی در افغانستان، مقام‌های حکومت سرپرست همواره گفته‌اند که داعش در کشور درحال نابودی است و هیچ تهدیدی برای سایر کشورها از خاک افغانستان نخواهد داشت.

در همین حال، حدود دو هفته پیش ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده در کابل توسط حمله پهبادی امریکا کشته شد که به دنبال آن حکومت سرپرست ایایلات متحده را به نقض توافق دوحه متهم کرد.

امریکا نیز به تازگی اعلام کرده است که پس از کسته شدن ایمن‌الظواهری در ساحه سبز دیپلماتیک کابل گفتگوها بر سر آزاد سازی سرمایه منجمد شده افغانستان را متوقف کرده است.

 

داعش در یک سال ۲۲۴ حمله را به افغانستان انجام داده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد