دبیر-کل-اوپک-امارات-نقش-اساسی-در-تامین-انرژی-جهانی-ایفا-می‌کند

دبیر کل اوپک گفته است که امارات متحده عربی نقش مهم و محوری در تامین منابع نفت در سراسر جهان دارد زیرا؛ این کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان است.

به گزارش افغان نیوز؛ هیثم الغیث، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همزمان با آغاز به کارش به عنوان دبیرکل اوپک، صمیمانه تشکر و قدردانی خود را از جناب شیخ محمد بن زاید آل نهیان رییس امارات متحده عربی به دلیل حمایت امارات از نامزدی وی ابراز کرد.

الغیث از سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت و سایر حامیانی که به جلب حمایت همه کشورهای عضو اوپک کمک کردند و منجر به انتخاب وی در ژانویه گذشته شد، قدردانی کرد.

دبی کل اوپک گفت:« امروز صفحه جدیدی از همکاری را باز می کنیم که اوپک را در مواجهه با موانع آینده به سطوح بالاتر سوق می دهیم تا با چالش های مختلف در عرصه انرژی به طور کلی و بازارهای نفت به طور خاص روبرو شویم. بسیاری از چالش‌ها، اعم از ژئوپلیتیک یا مرتبط با کوفید-19، هنوز بر برخی از مناطق جهان تأثیر می‌گذارند».

او با بیان اینکه دسامبر 2022 شش سال از انعقاد توافق اوپک پلاس که امارات متحده عربی بخش مهمی از آن است، با حمایت و موضع قاطع خود می گذرد، افزود: امارات با ایجاد پایه های سالم و محکم، نقش اصلی را در حمایت از این توافق ایفا می کند. گسترش همکاری های خود که از منافع بازار، مصرف کنندگان و کشورهای تولید کننده نفت حمایت می کند.

دبیر کل اوپک: امارات نقش اساسی در تامین انرژی جهانی ایفا می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد