در-جامعه-انسانی-نباید-قانون-جنگل-حکفرما-باشد

سیما سمر در مراسم گرامی داشت از قربانیان تروریزم گفت؛ درصورتیکه حکومتداری خوب نداشته باشیم، در امر مبارزه با تروریزم ناکام هستیم و در جامعه ای که حاکمیت قانون نباشد آن جامعه جنگل است.

به گزارش افغان نیوز: سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، امروز چهار شنبه(24، اسد) در مراسم گرامی داشت از قربانیان تروریزم تاکید داشت؛ درصورتیکه حکومتداری خوب نداشته باشیم، در امر مبارزه با تروریزم ناکام هستیم و در جامعه ای که حاکمیت قانون نباشد آن جامعه جنگل است.

وی افزود؛ پیشنهاد ما این است که حکومت باید یک میکانیزم عادلانه و شفاف را جهت تامین عدالت و پاسخگویی ایجاد نماید، زیرا جبران خسارت قربانیان جنگ، تامین امنیت برای خانواده های قربانیان، اشتراک قربانیان در برنامه صلح از جمله وظایف اساسی حکومت است که باید در نظر گرفته شود.

خانم سمر تصریح کرد؛ پیشنهاد مشخص تر ما این است که تفکیک میان تروریزم  و تقسیم بندی آنان به خوب و بد یک اشتباه است، زیرا کشورما جایی است که تروریستان حرکات و تمرینات تروریستی شان را انجام می دهند.

به باور بانو سمر؛ جامعه بین المللی نهادهای مسول را در افغانسنان باید تقویت نماید، زیرا هنوز زمینه برای تحقق صلح در افغانستان مساعد نیست و مبارزه با تروریزم یک پدیده منطقوی و جهانی می باشد.

این درحالی است که گروه های مختلف تروریستی در سراسر افغانستان در برابر نیروهای امنیتی می جنگند و نمونه ای بارز آن حمله تهاجمی دهشت افگنان در ولایت غزنی می باشد که از چندین روز به این سو تلفات سنگینی را بر مردم و شهر غزنی وارد نموده اند.

در جامعه انسانی نباید قانون جنگل حکفرما باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد