در-سال-جاری-بیش-از-قاچاقبر-مواد-مخدر-بازداشت-شدند

مسئولان اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می‌گویند؛ در ۷ ماه نخست سال جاری ۱۲۰۹ تن قچاقبر مواد مخدر در سراسر کشور دستگیر شده اند که ۱۲ تن آنها از توزیع کنندگان بزرگ مواد مخدر بودند.

دگر جنرال باز محمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله امروز (یک شنبه 2 عقرب) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ کشت و برداشت مواد مخدر در سال جاری افزایش یافته و دلیل آن افزایش ناامنی ها در کشور است.

آقای احمدی گفت؛ اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله 1263 عملیات ضد مواد مخدر را راه اندازی کرده است که از این میان 136 عملیات بزرگ، 57 عملیات متوسط و 1070 عملیات کوچک علیه تولید، زرع کنندگان و تاجران مواد مخدر انجام شده است.

احمدی افزود؛ در 7 ماه سال جاری 1209 قچاقبر در سراسر کشور دستگیر شده اند که شامل 214 قچاقبر بزرگ، 85 قچاقبر متوسط و 910 قچاقبر کوچک بوده اند.

به گفته این مقام وزارت امور داخله؛ در مجموع 1263 عملیات و دستگیری 1209 قچاقبر در سراسر کشور 237.5 تن مواد مخدر ضبط شده است که 32.2 تن آن تریاک، 22.2 تن هروئین، 34.8 تن مورفین و دیگر مواد مخدر بوده است.

احمدی بیان داشت؛ در سال جاری 35 کارخانه تولید مواد مخدر هروئین از سوی پولیس تخریب شده است و 53 میل سلاح نیز از نزد تولید کنندگان مواد مخدر ضبط شده است.

 معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله افزود؛ در سال جاری افراد که از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده اند قرار زیر است (12 تن پولیس، 4 تن اردوی ملی، 4 تن خارجی که 2 تن آنها پاکستانی و 2 تن دیگر آن ایرانی بوده اند و 39 زن نیز شامل دستگیر شده‌گان) هستند که در تولید و تجارت مواد مخدر دست داشتند.

احمدی بیان کرد؛ 105 قچاقبر مواد مخدر در میدان هوای حامد کرزی در سال جاری دستگیر شده اند که از نزد این قچاقبران 4350 کپسل مملو از مواد مخدر نیز ضبط شده است.

به گفته‌ی این مسئول وزارت امور داخله تنها راهی که میتواند کشت و برداشت مواد مخدر را در سراسر کشور کاهش دهد مسدود کردن کارخانه‌های تولیدی مواد مخدر و مانع از کشت این پدیده شوم است.

 

در سال جاری بیش از 1200 قاچاقبر مواد مخدر بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد