در-صورت-غفلت،-به-مردم-افغانستان-دروغ-نگویید

وزیر امور داخله کشور خطاب به معاون امور امنیتی فرماندهی پولیس کابل گفت؛ پیش مردم افغانستان دروغ نگویید، باید اعتراف کنید که در انجام وظیفه غفلت کرده اید.

به گزارش افغان نیوز: ویس‌احمد برمک، وزیر داخله در رابطه حمله‌ی موشکی بر ارگ ریاست‌جمهوری و وزارت دفاع ملی در روز نخست عید قربان از مسوولان پولیس کابل خواستار توضیحات شد.

زمانی که جنرال محمد‌صادق مرادی، معاون امور امنیتی فرماندهی پولیس کابل در رابطه به برنامه‌های امنیتی اتخاذ شده برای روزهای عید و احتمال برقراری آتش‌بس با طالبان توضیحات می‌داد، از کم‌بود نیروهای امنیتی در سطح شهر کابل و عدم توجه مسوولان ارشد انتقاد کرد.

انتقاد آقای مرادی ویس‌احمد برمک، وزیر امور داخله را برآشفت و با سخنان تند از او خواست که در جایش بنشیند.

مرادی گفت: «تقاضا‌های مکرر کردیم از مقام وزارت و از قومندانی گارنیزیون که مثل سابق برای ما پرسونل کمکی داده شود. متأسفانه پرسونل بسیار کم، قریباً ۱۵۰ نفر از ارگان‌های کشفی بود و اگر اشتباه نکنم ۵۰ نفر از معینیت مواد مخدر بود که برای ما دادند.»

این جا بود که وزیر داخله از او پرسید که وقتی برنامه امنیتی را درست کردی، در جریان یک شب پیش از روز اول عید، دوباره مورد ارزیابی قرار دادی؟

برمک با سخنان تند گفت: «همکار عزیز بگویید که غفلت کردید، بگویید که کار نکرده‌اید. نام وزیر داخله را چرا بد می‌کنید؟ نام یک ارگان را چرا بد می‌کنید؟…. پیش مردم افغانستان دروغ نگویید. نه مرا دروغ‌گوی بکشید نه خود را دروغ‌گوی بسازید. ما نمی‌توانیم با این گپ‌ها هم خود را و هم مردم افغانستان را فریب بدهیم.»

معاون امنیتی فرماندهی پولیس کابل در جواب گفت: «جناب وزیر صاحب ما هیچ وقت فریب کار هم نیستم و فریب هم نمی‌دهیم، چیزی که واقعیت است برای تان می‌گویم. من آمر امنیت شهر استم و ۱۹ حوزه دارم. نمی‌توانم در هر حوزه سرای به سرای بگردم.»

برمک گفت که وقتی من به عنوان وزیر داخله در نصف شب ساحات پنج یا شش حوزه را نظارت و کنترل می‌توانم تو کجا استی که نمی‌توانی؟

مرادی در پاسخ گفت هر آمر حوزه که تقاضایی نیرو کرده، برای آن‌ها نیروی اضافی فرستاده است: «ما هیچ نوع کوتاهی به تقاضایی مسوولین خود نکریم. ما حاضر استیم در مقابل قانون و مسوولین جواب بگوییم. ولی ما یک گله‌مندی از شخص شما داریم. ما هیأت رهبری زیاد مشکلات داریم. همه‌ی مسوولین کشفی با این گپ آشنایی دارند. رییس استخبارات و معاون اول آمدند در قومندانی زون، من شخصاً یک ساعت مشکلات خود را گفتم، اگر یک فیصد اجراآت کرده باشد. دفتر معین ارشد دو بار آمدیم. آمر جنایی شاهد است، معاون اطرافی شاهد است. برای شخص شما و یاور تان ده‌ها بار زنگ می‌زنیم که برای ما از وزیر صاحب داخله وقت ملاقات بگیرید، مشکل داریم در سطح رهبری زون. آخر مجبور شدیم در ریاست‌جمهوی و پیش لودین صاحب]برویم.[»

وقتی وزیر داخله از او پرسید که نزد لودین چرا رفته، او در پاسخ گفت: «مجبور شدیم. از وزارت داخله هیچ کس به صدای ما لبیک نگفت. معاون صاحب اول شاهد باشد که من دو ساعت در دفتر قومندان شکایت کردم که در سطح رهبری خیلی مشکل داریم. بیایید مشکل ما را بشنوید. اگر مشکل از ما است ما را برطرف کنید، اگر مشکل در قومندان است قومندان را برطرف کنید. هرکس که مشکل دارد بکشید که همین مشکل حل شود، والله اگر کسی صدای ما را شنیده باشد. مجبور شدیم از لوین تقاضا کردیم.»

وزیر داخله اینجا بیش‌تر از پیش برآشفت و خطاب به او گفت: «معاون صاحب بی‌کفایت بنشین در جایت! بنشین، بنشین…. بیشین ریشخندی نکن، چتیات گفته روان استی. بشین گفتم عسکر استی.»

مرادی در پاسخ گفت: «چتیات نمی‌گویم، واقعیت را می‌گویم. من یک آدم عادی نیستم من جنرال این مملکت استم. بی‌کفایت نیستم.»

صبح روز سه‌شنبه، اول عید سعید قربان سه مهاجم در یک سرای در نزدیکی مسجد عیدگاه کابل جابجا شده و برخی ساحات از جمله ارگ ریاست‌جمهوری و وزارت دفاع ملی را هدف حملات راکیتی قرار دادند.

وزیر داخله تأکید دارد که در پیوند به این روی‌داد با مسوولان امنیتی که کوتاهی و غفلت کرده باشند برخورد می‌شود و در ۱۰ روز آینده در مورد سرنوشت کاری آن‌ها تصمیم گرفته خواهد شد.

در صورت غفلت، به مردم افغانستان دروغ نگویید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد