در-صورت-غفلت،-غزنی-به-سرنوشت-فراه-دچار-می-شود

برخی از اعضای شورای ولایتی غزنی هشدار می دهند که از یک هفته به این سو فعالیت طالبان به ولسوالی های چغتو، ده یک و اندر به گونه جدی افزایش یافته و احتمال دارد غزنی به سرنوشت فراه گرفتار شود.

 به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: اعضای شورای ولایتی غزنی، روز چهارشنبه (۲۶ ثور) به افغان نیوز گفت که شماری از ولسوالی های غزنی به دلیل بی کفایتی والی این ولایت و نیز عدم توجه حکومت مرکزی، در وضعیت بد امنیتی قرار گرفته است.

خالقداد اکبری از اعضای شورای ولایتی غزنی با بیان این مطلب تصریح کرد که ناامنی ها در این ولایت از یک هفته به این سو روز به روز بدتر شده اما والی در سفرهای خارجی و شخصی به سر می برد. درحالیکه طالبان با استفاده از این فرصت روحیه پیدا کرده و شماری از مناطق را تحت تهدید امنیتی قرار داده اند.

در همین حال محمد عارف نوری، سخنگوی والی اظهار داشت که ولسوالی چغتو از مدت ها به این سو کاملا در دست طالبان است.

آقای نوری، وضعیت ناامنی در غزنی را جدی ندانسته و از سوی هم تاکید داشت که طالبان شب گذشته بر ولسوالی های ده یک و اندر حمله نمودند اما تلفات سنگینی از سوی نیروهای امنیتی متقل شده اند.

آقای نوری سفر های شخصی والی را رد نموده می افزاید که وی در حال حاضر در جریان رویدادها بوده و همه حوادث را از نزدیک مشاهده می کند.

از سوی هم غلام سخی عمار یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی غزنی، وضعیت امنیتی این ولایت را نگران کننده اعلام نمود و تاکید داشت که ۱۱ تن از نیرو های امنیتی و پولیس ملی در رویداد شب گذشته این ولایت کشته و زخمی شده اند.

این عضو شورای ولایتی، حکومت مرکزی را عامل تمام نگرانی ها در کشور عنوان کرده می گوید که از دو ماه به این سو کمک ها از حکومت مرکزی خواسته شده اما یک هفته از عملیات مخالفان مسلح می گذرد، هنوز خبری از همکاری وجود ندارد.

در صورت غفلت، غزنی به سرنوشت فراه دچار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد