در-ماه-گذشته-قاچاقچی-بازداشت-شده-است

مسئولان اداره مبارزه با مواد مخدر از بازداشت ۴۴ قاچاقچی در پیوند به ۴۲ قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر خبر می‌دهند و می‌گویند؛ افراد بازداشت شده جهت تعقیب عدلی و قضایی به مرکز عدلی و قضای مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده شده اند.

به گزارش افغان خبر؛ اداره مبارزه علیه مواد مخدر می‌گوید؛ در ماه جدی پولیس 44 قچاقچی به مواد مخدر را بازداشت کرده است و از نزد افراد بازداشت شده (201.97 کیلو گرام هیروئین، 351 کیلو گرام مورفین، 6262 کیلوگرام تریاک، 197352 کیلو گرام چرس، 1094 کیلو گرام مواد کیمیاوی جامد، 180 لیتر مواد کیمیاوی مایع و 1311 لیتر مشروبات الکولی) به دست آورده است.

اداره مبارزه با مواد گفته است؛ دوسیه افراد بازداشت شده به مرکز عدلی و قضای مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر برای تعقیب عدلی و قضای فرستاده شده است.

به اساس معلومات اداره مبارزه علیه مواد مخدر؛ ولایات با بیشترین قضایای جرایم مسکرات و مواد مخدر قرار ذیل است: (ولایت ننگرهار با داشتن 12 قیضه، ولایت کابل 4 قضیه، ولایت نیمروز 4 قضیه، ولایت پروان، پکتیا و بلخ با داشتن 3 قضیه جداگانه در فهرست این اداره قرار دارد.)

ولایات که فاقد قضایای جرایم مسکرات و مواد مخدر بوده اند؛ خوست، دایکندی، نورستان، چنجشیر، زابل، وردک، تخار، سمنگان، پکتیکا، ارزگان، لغمان، کنر، کاپیسا، جوزجان، هلمند، فراه، بامیان، بادغیس و بدخشان هستند.

در این درحالیست که در ماه قوس سال جاری 48 قیضه جرایم به مسکرات و مواد مخدر و 52 تن از ولایات مختلف کشور دستگیر و جهت تعقیب عدلی و قضای به این مرکز عدلی و قضای فرستاده شده بود.

مرکز عدلی و قضایی به اساسا ماده 17 و 18 قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صلاحیت رسیدگی این چنین قضایا را دارد.

 

 

 

در ماه گذشته 44 قاچاقچی بازداشت شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد