در-ناامنی-و-سقوط-دره-فندقستان-ولایت-پروان؛-حزب-اسلامی-دست-دارد

شماری از باشندگان ولایات شمالی کشور می‌گویند: حزب اسلامی نقش کلیدی در ناامن سازی شمال و سقوط دره فندقستان دارد و اگر حکومت مانع فعالیت این حزب در راستای منافع گروه طالبان نشود، ناامنی هر روز گسترش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از باشندگان ولایات شمال افغانستان  در یک کنفرانس خبری امروز (دو شنبه 10 میزان) در کابل گفتند که ناامنی هر روز در شمال کشور بیشتر میشود و سران حکومت هیچ توجهی به امنیت ندارند و همین بی توجهی سبب سقوط دره فندقستان ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان به دست گروه طالبان شده است.

این باشندگان گفتند که حزب اسلامی با حکومت توافق نامه صلح را امضاء کرده است اما طرفداران این حزب در شمال کشور در کنار گروه طالبان علیه نیروهای امنیتی جنگ می‌کنند و انان از حکومت خواستند که بالای حزب اسلامی فشار آورد تا مانع فعالیت افراد وابسته به این حزب در ولایات شمال افغانستان شود.

رامش نوری یک تن از باشندگان شمال گفت: دره فندقستان مدت دو روز میشود که به دست گروه طالبان سقوط کرده است و این در حالیست که نیروهای مقاومت محلی بارها خبر سقوط این دره مهم را به مقامات بلند پایه در پروان و کابل گزارش دادند اما هیچ توجه به این گزارشات نشده است.

این باشندگان گفتند که نسیم مشوق والی نام نهاد طالبان برای پروان مدت دو ماه میشود که از پاکستان به دره فندقستان آمده و با افراد زیادی در پروان و اطراف پروان دیدار کرده است اما هیچ کس مانع این دیدارها نشده است.

نوری گفت: اگر ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان به دست گروه طالبان سقوط کند در واقع راه مواصلاتی 14 ولایت شمال نیز ناامن میشود و این امر نگرانی جدی را برای مردم خلق کرده است.

گزارشاتی وجود دارد که حکومت تصمیم دارد هیئتی را برای بررسی سقوط دره فندقستان به غوربند ارسال کند اما این عمل حکومت هیچ درد از مردم را دوا نمیکند و باید هرچه زودتر عملیات هوایی و زمینی در دره فندقستان صورت گیرد.

رامش گفت: قومندان شیرین یک تن از قومندانان بلند پایه حزب اسلامی رهبری جنگ و در دره فندقستان را به عهده داشته است و طالبان تحت رهبری این فرد دره فندقستان را تصرف شده اند.

در سقوط دره فندقستان طالبان از مناطق قره باغ غزنی، تاله و برفک، میدان وردک، سید خیل، شیخ علی، کوه صافی، غوربند، دست داشتند.

این باشندگان به حکومت هشتار دادند که اگر مانع فعالیت گروه طالبان در دره غوربنده نشود، این گروه کابل را نیز تهدید خواهد کرد.

 

 

در ناامنی و سقوط دره فندقستان ولایت پروان؛ حزب اسلامی دست دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد