در-يک-هفته-هراس-افگن-کشته-شدند

وزارت امور داخله اعلام کرده است که در نتيجه عمليات مشترک نيروهاي امنيتي در مناطق ناامن شماري از ولايت‌هاي کشور در یک هفته اخیر ۳۰۸ تروريست کشته شدند و بيش از ۱۴۰ تن ديگر زخم برداشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتي وزارت امور داخله روز چهارشنبه 11 دلو، در اعلاميه‌اي نوشته است که نيروهاي امنيتي 85 عمليات نظامي مشترک را در ولايت‌هاي فراه، زابل، فارياب، کندز، هلمند، ارزگان، کندهار، ننگرهار، غزني، ميدان وردک، لوگر، پکتيا، غور، جوزجان، بدخشان، پروان و کاپيسا در هفت روز گذشته راه اندازي کرده بودند.

در نتيجه اين عمليات‌ها 42 هراس افگن طالب نيز از سوي نيروهاي امنيتي بازداشت شده‌اند. وزارت امور داخله گفته است که نيروهاي امنيتي و دفاعي کشور در هماهنگي کامل، اين عمليات‌ها را به پايان رسانيدند.

اما اين وزارت مشخص نکرده است که در جريان اين عمليات‌ها چه تعداد از اعضاي گروه طالبان و گروه داعش کشته‌ شدند.

در همين حال وزارت امور داخله در اعلاميه جداگانه، نوشته است که نيروهاي امنيتي در يک عمليات کشفي در منطقه پادخواب ولسوالي بره‌کي برک ولايت لوگر يک ماين‌گذار گروه تروريستي طالبان را بازداشت کرده است.

از نزد اين ماين‌گذار که «وهاب الدين» نام دارد، يک عراده موترسايکل، چندين حلقه ماين مختلف‌النوع و وسايل ساخت ماين به‌دست آمده است.

وزارت امور داخله گفته است که فرد بازداشت شده، از جمله افراد ماهر گروه طالبان است که در راه‌اندازي حملات انتحاري به خصوص ماين‌گذاري در مربوطات ولسوالي بره‌کي برک ولايت لوگر نقش داشت. ولسوالي بره‌کي برک ولايت لوگر از جمله ولسوالي‌هاي ناامن اين ولايت است. گفته مي‌شود که اعضاي گروه طالبان در شماري از قريه‌هاي اين ولسوالي حضور گسترده دارند.

کشته شدن يک قومندان محلي گروه طالبان

هم‌چنين، وزارت دفاع ملي اعلام کرده است که در مناطق ناامن کشور در دو روز گذشته، 38 تروريست به شمول يک قومندان گروه طالبان کشته شدند.

دفتر مطبوعاتي وزارت دفاع ملي ديروز در اعلاميه‌اي نوشته است که نيروهاي امنيتي در مناطق ناامن چند ولايت عمليات کردند که در نتيجه آن در ولسوالي اندر ولايت غزني 26 هراس افگن کشته شدند و 22 تن ديگر زخم برداشته‌اند. در عمليات نيروهاي امنيتي در اين ولايت يک عضو گروه طالبان نيز بازداشت شده است.

در عمليات ديگر در ولسوالي خاريز ولايت قندهار، 11 دهشت افگن به شمول يک قومندان محلي گروه طالبان به نام حمزه کشته شدند و حدود 11 حلقه ماين اين گروه نيز از سوي نيروهاي امنيتي کشف و خنثي شده است. در عمليات ديگر در ولسوالي نادعلي ولايت هلمند دو عضو گرو طالبان کشته و زخمي شده اند.

در يک هفته 308 هراس افگن کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد