در-یک-ماه-گذشته،-بیش-از-دو-هزار-مجرم-بازداشت-شدند

وزارت امور داخله می‌گوید که در یک ماه گذشته در سراسر کشور ۱ هزار ۴۵۵ واقعه جرمی مانند قتل، اختطاف، سرقت‌های مسلحانه و اخلال نظم عامه رخ داده است که در پیوند به آن ۲ هزار و ۱۸۱ تن بازداشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله، امروز( دوشنبه، 21 میزان) طی یک نشست خبری گفت که در بیست روز گذشته در کابل 146 واقعه جرمی اتفاق افتاده که در پیوند به آن 133 تن مظنونین بازداشت شده اند.

آقای آرین گفت که بازداشت شدگان متهم به چپاولگری، سرقت‌های مسلحانه، اختطاف، غصب املاک، کسیه بوری و جرایم جنایی اند.

سخنگوی وزارت داخله افزود: 15 تن از بازداشت شدگان که در اعترافات خود عضویت گروه طالبان را تایید کرده و برای قتل‌های هدفمند کارمندان دولتی استخدام شده بودند نیز از سوی نیروهای مشترک امنیتی کابل بازداشت اند. او تاکید کرد که تلاش برای بازداشت سایر اعضای این گروه که مرکزیت آنان در لوگر است نیز جریان دارد.

آقای آرین در مورد مبارزه با تروریزم گفت که 53 عملیات مشترک نیروهای امنیتی علیه گروه طالبان و سایر گروه تروریستی در نقاط مختلف کابل انجام شده که در نتیجه آن 48 تن از جنگجویان طالب زخمی شده اند.

به گفته او، در این عملیات؛ اول گل، یکی از فرمانده‌های مشهور طالبان که قصد طراحی حمله بر ولسوالی پغمان کابل را داشت نیز با دو تن از افراد خود کشته شدند. آقای آرین تاکید کرد که اول گل در بسیاری از قتل‌های که در مسیر میدان وردک، ولسوالی پغمان و ارغنده کابل رخ داده متهم است و جنایت‌های بسیاری را علیه نیروهای امنیتی و مردم عام انجام داده است.

آرین بیان کرد که گروه طالبان در میدان جنگ شکست خورده و اکنون جنگ روانی به راه انداخته است و هیچ گونه حضور در شهر کابل و ولسوالی‌های آن ندارد؛ اما هرازگاهی دست به تحرکات می‌زند که از سوی نیروهای مشترک امنیتی با اقدام جدی دفع می‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که سخنگوی وزارت امور داخله ارائه کرد؛ در یک ماه گذشته در نتیجه عملیات گسترده نیروهای امنیتی که در پاسخ به حملات تهاجمی گروه طالبان انجام شده 889 تن از جنگجویان این گروه کشته و 449 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

آقای آرین گفت که شب گذشته نیروهای امنیتی در پاسخ به حمله تهاجمی گروه طالبان در ولایت هلمند، عملیات انجام داده است که در نتیجه آن 80 طالب مسلح کشته شده اند.

به گفته او؛ نیروهای مشترک امنیتی در بیست روز گذشته 51 حلقه ماین را در کابل تشخیص و کشف کرده که در نتیجه آن از 51 حمله جنایت کارانه‌ای گروه طالبان و شبکه حقانی جلوگیری شده است. آقای آرین همچنان تاکید کرد که در این مدت 150 کیلیو مواد انفجاری 179 خریطه مواد کیمیاوی آمونیم نایتریت که در ساخت انفجارهای تروریستی کار گرفته می‌شود، نیز از نزد گروه طالبان به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

بااین‌همه، وزارت امور داخله چندی پیش با تطبیق برنامه میثاق امنیتی وعده‌ای تامین امنیت بهتر را به شهروندان کابل داده بود؛ اما از تطبیق این برنامه نزدیک به سه ماه می‌گذرد ولی امنیت در این شهر بهبود نیافته است.

در یک ماه گذشته، بیش از دو هزار مجرم بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد