در-یک‌و-نیم-سال-۶۴۰-کودک-کشته-و-یا-زخمی-شده‌اند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده که از ماه جنوری سال ۲۰۲۲ تا ماه جون سال ۲۰۲۳، ۶۴۰ کودک در افغانستان بر اثر انفجار ماین و مهمات انفجاری باقی‌مانده از جنگ، کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ صلیب سرخ امروز (سه‌شنبه، ۲۷ سرطان) با نشر گزارشی گفته است که این آمار ۶۰ درصد از مجموع تلفات غیرنظامیان بر اثر انفجار ماین و مواد انفجاری باقی‌مانده از جنگ را تشکیل می‌دهد.

طبق گزارش کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ این تلفات در ۵۴۱ حادثه به کودکان وارد شده است.

در گزارش این نهاد آمده است که سلاح‌های منفجره‌نشده و باقی‌مانده از جنگ، یک تهدید بسیار واقعی و دایمی برای غیرنظامیان در افغانستان است اما؛ تلاش‌ها برای پاکسازی ماین‌ها و سایر مواد انفجاری موفقیت‌‌آمیز نبوده است.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ گفته است با وجود که جنگ در افغانستان کاهش یافته اما؛ تلفات بر اثر انفجار ماین و سایر مواد انفجاری از آگست ۲۰۲۱ به‌ بعد افزایش یافته است که کودکان قربانیان اصلی انفجار ماین و سایر مواد انفجاری هستند.

به گفته کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، پس از تسلط ا.ا بر افغانستان، بسیاری از کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده در عرصه‌ پاکسازی ماین و مواد انفجاری، کمک‌های خود را پس گرفته‌اند.

این نهاد در گزارش خود گفته است که کاهش چشم‌گیر منابع و بودجه، به همان پیمانه بر تلاش‌ها در راستای پاکسازی ماین و سایر مواد انفجاری تاثیر گذاشته است.

صلیب سرخ افزوده که نیاز مبرم است که جامعه‌ بین‌المللی برای کاهش شمار تلفات انسانی ناشی از انفجار ماین و سایر مواد انفجاری، کمک‌های فنی و مالی را فراهم کند.

 

 

در یک‌و نیم سال ۶۴۰ کودک کشته و یا زخمی شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد