درصد-خاک-افغانستان-در-تصرف-طالبان-است

در تازه ‌ترین گزارش سیگار آمده است که ساحات زیر نفوذ طالبان در کشور کاهش نیافته و این گروه، بیش از ۱۴ درصد قلمرو افغانستان را در کنترول دارد.

به گزارش افغان نیوز: بازرس ویژه‌ امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار» در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که حکومت افغانستان از ۴۰۷ ولسوالی تنها کنترول ۲۲۹ ولسوالی را که ۵۶٫۳ درصد قلمرو افغانستان را تشکیل می‌دهد، تحت کنترول دارد و بر ۵۹ ولسوالی که ۱۴٫۵ درصد قلمرو خاک کشور را تشکیل می‌دهد گروه طالبان تسلط دارند.

با این حال دولت افغانستان و گروه طالبان برای مسلط شدن بر ۱۱۹ ولسوالی که ۲۹٫۲ درصد قلمرو کشور را تشکیل می‌دهد، در حال نبرد هستند.

در همین حال، محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع کشور نیز گفته است که ۱۱ ولسوالی از سه سال گذشته به ‌این‌سو در تهدیدات طالبان است و باقی ولسوالی‌ها در ۳۴ ولایت افغانستان در کنترول قوای دولتی است.

با این وجود، سیگار گفته است که شمار نیروهای امنیتی افغان در یک سال اخیر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

در گزارش سیگار که روز سه‌شنبه (۱۱ ثور) منتشر شد، آمده است که توان نیروهای امنیتی افغان در طول یک سال، حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و شمار مجموعی این نیروها در ارتش و پولیس، تا ۳۱ جنوری سال روان، به ۲۹۶ هزار و ۴۰۹ نفر کاهش یافته است. این در حالی است که شمار نهایی نیروی پولیس و ارتش ملی ۳۳۴ هزار نفر تعیین شده بود.

14درصد خاک افغانستان در تصرف طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد