دروازه-شورای-ولایتی-غزنی-بسته-شده-است

پس از بروز اختلافات و درگیری مسلحانه بر سر تعیین رئیس شورای ولایتی غزنی، از سه روز بدینسو دروازه این شورا به روی مراجعین بسته است.

به گزارش افغان نیوز: خالقداد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی گفته است که نهادهای امنیتی به منظور جلوگیری از برخوردهای مسلحانه و فزیکی دروازه این شورا را بسته است.

او افزود "دروازه شورا حدودأ سه روز قبل پس از بروز درگیری مسلحانه بین محافظین دو عضو این شورا توسط بخش‌های امنیتی مسدود شده است".

به گفتۀ وی، لطیفه اکبری و نصیر احمد فقیری، دو نامزد کرسی ریاست شورای ولایتی غزنی پس از به دست‌آوردن آرای مساوی به مشاجره لفظی روی آوردند که این مشاجره به درگیری مسلحانه تبدیل شد و سه تن در این درگیری‌ها زخمی شدند.

برخی از اعضای این شورا، ادارۀ محلی غزنی را به مداخله در امور انتخابات هیأت اداری شورای ولایتی این ولایت متهم کرده و این اختلافات را ناشی از مداخله مستقیم والی غزنی خوانده اند.

اما مقامات محلی غزنی این ادعای اعضای شورای ولایتی غزنی را رد کردند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به گفت "اداره مقام ولایت و شخص والی هیچ نوع مداخلۀ درامور شورای ولایتی غزنی ندارد و بروز این مشکلات ناشی از اختلافات حزبی و اختلافات ذات‌البینی بین خود اعضای شورای ولایت است که حتی منجربه درگیری مسلحانه نیز شده است".

باشندگان غزنی گفته اند، آنکه شورای ولایتی این ولایت در گذشته فعالیت موثری نداشته؛ اما با مسدودشدن دروازۀ آن مشکلات مردم و مراجعین چند برابر شده است.

امان الله کامرانی، معاون شورای ولایتی غزنی گفت که در حال حاضر کار جریان دارد تا به زودی دروازۀ این شورا دوباره به روی مردم باز شود.

آقای کامرانی افزود که شورای ولایتی غزنی ۱۹ عضو دارد که معاون و منشی آن انتخاب شده و اسناد دو نامزد در حال بررسی است و به زودی یکی از آنان به حیث رئیس انتخاب خواهد شد.

دروازه شورای ولایتی غزنی بسته شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد