دریک-ماه-فرد-ملکی-کشته-و-زخمی-شدند

یافته های گروپ مصوونیت و عدالت خواهی افراد ملکی (CPAG) نشان می دهد که از اول ماه اپریل سال جاری الی ۳۰ این ماه، در ۲۳ ولایت افغانستان حدود (۵۰۰) فرد ملکی کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در ماه اپریل گذشته سال روان، طی حملات مسلحانه جداگانه (۱۸۸) فرد ملکی کشته و (۳۰۶) تن دیگر جراحت برداشته اند.

بر بنیاد معلومات گروپ متذکره، در ماه اپریل گذشته، بیشترین تلفات وجراحات درکابل وارد شده اند که رویداد مدهش آن در منطقه قلعه ناظر دشت برچی بوقوع پیوست که منتج به تلفات و جراحات بیشترگردید.

دراین رویداد، به طورکل ۵۷ فرد ملکی کشته و ۱۱۹ تن دیگر زخمی شدند، درمیان کشته شدگان ۲۲ زن و ۸ طفل شامل اند، ۵۲ زن و ۱۷ طفل دیگر مجروح شدند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون با گذشت هر روز میزان تلفات وجراحت افراد ملکی درحال افزایش است که در ماه اپریل گذشته، رقم کشته شدگان ومجروحین افراد ملکی به ۵۰۰ بالغ گردید که در یکماه قبل آن (مارچ) میزان تلفات و جراحات افراد ملکی ۴۴۳ تن بود.

 معلومات جمع آوری شده توسط گروپ مصؤونیت و عدالت خواهی افراد ملکی (CPAG) نشان می دهد حملات خونین که در ماه اپریل پیشین در کابل بوقوع پیوستند و مسوولیت آن را گروه داعش به عهده گرفت، در قدم دوم حمله هوایي نیروهای افغان در ولسوالی دشت ارچی کندز بود که تلفات وجراحات بیشتر را به افراد ملکی وارد نمود.

ارقام که در اختیار گروپ مصؤونیت و عدالت خواهی افراد ملکی (CPAG) قرارگرفته برملا می سازد که در رویداد کندوز، به طور مجموعی ۵۰ فرد ملکی کشته شده بودند که ۲۰ آنها اطفال بودند و ۷۰ فرد ملکی دیگر درآن مجروح شده بودند.

گروپ مصؤونیت و عدالت خواهی افراد ملکی (CPAG) بار دیگر از طرف های درگیر در جنگ خواست تا از کشته شدن افراد ملکی دست بکشند و ازحکومت می خواهد تا درمورد زندگی، تعلیم و تحصیل آنعده اطفال توجه نماید که سرپرستان خانواده های شان را در رویدادهای دهشت افگن از دست داده اند.

دریک ماه 500 فرد ملکی کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد