دست-آورد-مقامات-امنیتی؛-کشف-درصد-جرایم-جنایی

مقامات امنیتی می گویند که روند کشف جرایم از حالت فردی به شبکه ای تغییر کرده و با این پیشرفت در سال گذشته حدود ۸۰ درصد وقایع جرایم جنایی شناسایی گردید.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد و محمد مسعود اندرابی، سرپرستان وزارت های دفاع و داخله امروز پنچ شنبه( 5 ثور) در برنامه "حسابدهی حکومت و ملت" گفتند که این دو ارگان در هماهنگی با هم توانسته اند کار کنند و دستاوردهای نیز در زمینه کاهش جرایم در سطح شهر به وجود بیاورند.

محمد مسعود اندرابی، سرپرست امور داخله با تایید این مطلب می گوید که روند کشف وقایع و جرایم 70 درصد نسبت به سال های گذشته پیشرفت کرده است.

وزیر داخله می افزاید؛ نیروهای امنیتی و کشفی در گذشته تنها یک فرد از یک شبکه متخلف را دستگیر می کردند و قادر به کشف گروهی آنها نبودیم اما در حال حاضر نیروهای کشفی قادر اند که فرد را با شبکه ای تروریستی اش یکجا شناسایی و درستگیر نمایند.

در همین حال، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی خاطر نشان ساخت که در یک سال گذشته نیروهای امنیتی توانسته اند به تعداد 3 هزار و930 دوسیه فساد اداری را در این ادارات مورد بررسی قرار دهند.

سرپرست وزارت دفاع ملی علاوه نمود که از میان این تعداد دوسیه های فساد اداری، 623 دوسیه از بخش افسران ویکهزار و738 دوسیه دیگر مربوط سربازان و بریتمل ها بوده است که به سارنوالی سپرده شده است.

آقای خالد همچنان از الکترونیکی شدن سیستم منابع بشری این وزارت خبر داد که با روی کار آمدن آن ضمن جلوگیری از واسطه گرایی؛ پروسه های تبدیلی، رسیدن معاشات به موقع و سایر کارها نیز با سهولت انجام میشود.

اسدالله خالد یادآوری نمود که کم بودن معاشات نیروهای امنیتی در این نهادها از چالش های عمده این وزارت ها بود. زیرا در سال گذشته 5 درصد افزون بر معاشات کارمندان صورت گرفت.

مسوولان این دو وزارت خانه از تخلفات و دزدیهای شهری به نام پولیس نگران اند و هشدار می دهند؛ کسانی که از نام پولیس دست به جرایم و یا هم سرقت نان و آب سربازان در سنگرها می زنند، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

آقای خالد اضافه می کند که نیروهای جنگی از حالت دفاعی به حالت تهاجمی ارتقا یافته اند و هر جای که مخالفان شناسایی شوند، مورد حملات نیروهای امنیتی قرار می گیرند.

سرپرست وزارت دفاع می افزاید که برداشتن پوسته های ضعیف و گماشتن بیزهای بزرگ به جای آن از برنامه های سال آینده و در اولویت کار این نهاد خواهد بود.

دست آورد مقامات امنیتی؛ کشف 80 درصد جرایم جنایی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد