دست-مزد-داعشیان-در-ولایت-غور-به-چه-پیمانه-است-

زنان و مردان گروه داعش در ولایت غور از پاکستان معاش دریافت می کنند که در برابر نیروهای دولتی آن ولایت وارد میدان نبرد شوند.

به گزارش افغان خبر: بصیر احمد قادری٬ معاون بر حال شورای ولایتی غور در گفتگوی اختصاصی به افغان خبر می گوید: مردان داعشی از پاکستان ماهوار بین «۱۰ تا ۱۵هزار» “کلدار” پاکستانی دریافت می کنند و زنان این گروه نیز پنج تا شش هزار کلدار معاش میگیرد.

او گفت که فرماندهان برجسته و بزرگ گروه داعش در ولایت غور شامل تاج محمد٬ شکور٬ محمود٬ قاری رحمت الله٬ عبدالله و شاه ولی می باشند که دامنه‌یی درگیری ها را در این ولایت افزایش دهند.

به گفته او این افراد از جمله بزرگترین فرماندهان گروه داعش در ولایت غور میباشند که از نفوذ و قدرت بالای برخوردارند.

آقای قادری بیان می کند این شش فرمانده بزرگ داعش در ولایت غور برای نا آرامی و نگرانی شهروندان این ولایت ایجاد شدند تا وضع موجود را بدتر کنند.

این مقام می افزاید داعشیان برخی سلاح های دست داشته شان را خریداری می کنند و شماری دیگر را از ننگرهار مرکز ولایت جلال آباد به دست شان می رسد.

معاون شورای ولایتی غور تصریح می کند ملا مجید٬ سید غفار٬ علاوالدین٬ مفتی عظیم از جمله فرماندهان بزرگ گروه طالبان در این ولایت میباشند.

وی علاوه کرد٬ تعداد افراد وابسته به این فرماندهان حدود ۴۰۰ تن می شوند که در حومه و نقاط گوناگون ولایت غور فعالیت های تروریستی دارند.

در همین حال غلام ربانی هدفمند٬ فعال مدنی در ولایت غور گفت که اعضای گروه طالبان مسلح و داعشیان شورشی برای نابودی دولت محلی این ولایت با یکدیگر یکجا شده اند.

او می گوید بیشتر این افراد در شمال شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور حضور دارند و دست به فعالیت های تروریستی می زنند.

به گفته هدفمند وحدت این دو گروه بزرگ تروریستی می تواند ضررهای زیادی را برای جامعه غور به همراه داشته باشد.

این فعال مدنی می افزاید اگر اداره محلی و دولت مرکزی برای بهتر شدن این روند توجه نکنند امنیت برای شهروندان غوری یک کار دشوارخواهد بود.

از سوی هم عبدالحی خطیبی٬ سخنگوی والی غور به خبرنگارمان می گوید: اعضای گروه داعش در این ولایت به گونه جدی هیچ فعالیت تروریستی ندارند.

او گفت که اعضای این گروه چندی پیش نیز برخی حملات تروریستی را در ولایت غور طراحی و سازماندهی می کردند.

آقای خطیبی علاوه می کند نیروهای امنیتی و کشفی فرماندهی پلیس غور تلاش های زیادی دارند تا وضعیت امنیتی این ولایت در تناسب به گذشته بهتر شود.

گفتنی است به تاریخ پنج عقرب سال ۹۵ بیش از ۳۳ فرد ملکی از سوی اعضای گروهک داعش کشته و زخم برداشتند.

دست مزد داعشیان در ولایت غور به چه پیمانه است؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد