دستور-عملیات-در-مالستان-و-جاغوری-صادر-گردید

جنرال مراد علی مرادم در پیوند به جنگ مالستان و جاغوری اعلام کرد که دستور عملیات از طرف شخص رئیس جمهور غنی و شورای امنیت ملی به وزرای سکتور امنیتی صادر شده است.

به گزارش افغان نیوز: جنرال مراد علی مراد، فرمانده عمومی گانیزیون کابل امروز دوشنبه(۲۱ عقرب) در میان تظاهرات کنندگان حضور یافت و خطاب به آنان گفت که ”به تظاهرات پایان دهید و با رئیس جمهور تلفنی صحبت کنید و حرف رئیس جمهور را منحیث یک سند مشروع و قانونی قبول کنید. دستور عملیات از طرف شخص رئیس جمهور و شورای امنیت ملی به وزرای سکتور امنیتی صادر شده است.”

باشندگان شهر کابل در مقابل ارگ ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند و بر علیه طالبان و تروریسم شعار سر می‌دهند. این حرکت حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته، به گونه خودجوش شکل گرفت و از غرب کابل آغاز شد. باشندگان شهر کابل تا نیمه‌های شب گذشته به سوی ارگ ریاست جمهوری حرکت کردند و تا صبح شمار شان به هزاران تن رسید.

معترضان می‌گویند که نهادهای امنیتی باید حملات هوايی را بر ضد تروریستان طالب در ولسوالی مالستان و جاغوری ولایت غزنی انجام دهند.

آن‌ها می‌گویند که بی‌توجهی حکومت به باشندگان ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی سبب شده که پس از گذشت یک هفته هنوز مردم این ولسوالی‌ها از سوی طالبان به گلوله بسته شوند و صدها تن دیگر نیز مجبور به ترک خانه‌های شان گردند.

آنچه که این معترضان نسبت به آن خیلی نگران هستند، نبود نیروی کافی در ولسوالی جاغوری و مالستان ولایت غزنی است، زیرا آنان تاکید می‌کنند که تروریستان طالب با سلاح‌های پیشرفته و دوربین‌های شب بین مجهز هستند و شب هنگام به راحتی نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال صدها تن از باشندگان بامیان صبح امروز (21عقرب) با تجمع در چوک مرکزی این شهر خواهان توقف نسل کشی در مناطق هزاره نشین شدند.

این مظاهره کننده گان به درخواست مقام های امنیتی برای عدم تجمع پاسخ منفی دادند و خواهان رسیده گی بدون قید و شرط به خواسته هایشان هستند.

دستور عملیات در مالستان و جاغوری صادر گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد