دشمنان-افغانستان-در-سه-مرحله-جنگی-شکست-خوردند-به-خانواده-های-بیجاشده-کمک-نقدی-میشود

رئیس جمهورغنی میگوید که دشمنان افغانستان در سه مرحله جنگی از نیروهای نظامی کشور شکست خورده اند، اما شماری از شهروندان ما بیجا شده اند، که برای آنها کمک نقدی در نظر گرفته شده و سلسله این کمک ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهورغنی شام روز گذشته در مرکز ملی توحید از طریق ویدیو کنفرانس در صحبت با مسئولین ملکی و نظامی ولایات کندز، بغلان، هلمند، ارزگان، کندهار، فراه، فاریاب، بادغیس، زابل و ننگرهار، گفت که پول برای کمک به خانواده‌های بیجاشده تخصیص داده ‌شده‌ا‌‌ست، سلسله کمک‌ها ادامه خواهد یافت و به تمام خانواده‌های مستحق؛ رسیدگی خواهد شد.

رئیس‌جمهور، تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را قابل قدر دانسته و افزود که از برکت شجاعت آنها دشمنان افغانستان در سه مرحله گذشته در جنگ به شکست مواجه شده‌اند، این بار نیز شکست خورده و نابود می‌شوند.

رئیس‌جمهور کشور گفت، دشمنان افغانستان می‌خواهند که با حملات شان، تعهدات جامعۀ‌جهانی در بخش تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، کمک‌های کنفرانس بروکسل برای افغانستان، حمایت جامعۀ‌جهانی و همچنان مذاکرات موفق بین‌الافغانی صلح با حزب اسلامی را کمرنگ جلوه دهند.

رئیس‌جمهور گفت، در اثر حمایت جامعه جهانی از افغانستان و تطبیق پلان‌ها و پروژه‌های ملی، اقتصادی و زیربنایی حکومت، مردم نسبت به آینده شان باورمند شده اند، اما دشمنان می‌خواهند از طریق حملات تروریستی میان مردم وحشت ایجاد کنند.

آقای غنی افزود، افغانستان در منطقه و جهان دوباره حیثیت محوری‌اش را به دست آورده‌است، کمک یک میلیارد دالری هند برای افغانستان، ایجاد گارگوی صادرات و واردات میان افغانستان و هند از جمله پیشرفت‌های است که دشمنان در مقابل آن مشکل ایجاد می‌کنند، زیرا آنان به جز ویرانی، خرابی و بدبختی در کشور، برنامۀ دیگری ندارند.

محمداشرف غنی گفت، رسیدن به موفقیت از طریق مذاکرات بین‌الافغانی با حزب اسلامی در کابل که بر حسب قانون اساسی انجام گردید، ثابت ساخت که افغانان اراده، کفایت و ظرفیت تأمین صلح را نیز دارا هستند.

رئیس‌جمهور علاوه کرد که موفقیت این مذاکرات، مفکوره جنگ را تبدیل و یک قوت نظامی در چوکات قانون اساسی به حزب سیاسی مبدل کرد.

محمداشرف غنی گفت:" سال ۱۳۹۵سال تحرک است و در بخش‌های تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی، تطبیق پروژه‌های ملی و انکشافی، افزایش اعتماد مردم نسبت به آینده، جلب همکاری‌های منطقه‌یی و زمینه‌های دیگر پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته‌است، به این منظور دشمنان افغانستان به حملات ناکام خود شدت بخشیدند و جنگ از حالت اعلام ناشده به حالت اعلام شده مبدل گردیده که از بیرون تمویل و مدیریت میشود".

همچنان معاون ستاد ارتش از ولایت کندز، قوماندانان قول اردوهای ۲۱۵ میوند و ۲۰۱ سیلاب، والیان ولایات ارزگان، بادغیس و فراه، قوماندانان امنیه کندهار و بغلان، روسای امنیت ملی ولایات فاریاب و زابل در خصوص وضعیت امنیتی و اقدامات ولایات مربوط‌‌ی شان به رئیس جمهور معلومات ارائه کردند.

آنان گفتند، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با مورال قوی و شجاعت علیه دشمنان مردم می‌رزمند و دشمنان به خانه‌های مردم پنهان شده، از آنجا به عنوان سنگر استفاده می‌کنند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی بادقت تمام و به‌منظور جلوگیری از صدمه رسیدن به جان و مال مردم برای نابودی دشمن تلاش‌های همه‌جانبه می‌نمایند.

همچنان آنها خاطر نشان کردند که حملات اخیر مخالفان مسلح به عقب زده شده، اکثر راه‌های بزرگ و راه‌های ولسوالی‌ها دوباره باز گردید و تلاش‌ها به‌منظور بازگشایی راه‌های دیگر نیز ادامه دارد.

رئیس‌جمهور غنی ضمن ستایش از شجاعت و قهرمانی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، به مسوولین مربوط هدایت داد که به‌منظور حفظ جان و مال مردم، عملیات نظامی علیه دشمن را با جدیت کامل و دقت تمام انجام دهند.

دشمنان افغانستان در سه مرحله جنگی شکست خوردند/ به خانواده های بیجاشده کمک نقدی میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد