ده-ها-خانواده-داعشی-در-ولایت-زابل-جایگزین-شده-اند

مسئولان حکومت محلی ولایت زابل از مستقر شدن دوصد خانواده داعشی در ولایت زابل خبر می‌دهند و می‌گویند؛ همچنان افراد وابسته به این گروه چندین مرکز نیز در این ولایت ایجاد کرده اند.

به گزارش افغان خبر؛ بسم الله افغان مل والی زابل گفته است که از حضور دوصد خانواده داعشی در این ولایت خبر می‌دهند و می‌گویند؛ افراد وابسته به داعش چندین مرکز را در بعضی از ولسوالی‌های این ولایت ایجاد کرده اند  و در این مناطق فعالیت می‌کنند.

او گفته است که افراد گروه طالبان مناطق تحت کنترول خود را به این گروه تسلیم نموده اند و در صورتی که مقام‌ها توجهی به این ولایت نکنند مردم با تهدید جدی روبرو خواهند شد.

افغان‌مل علاوه کرده که بیشتر این خانواده‌ها در ولسوالی‌های خاک افغان، دای چوپان جابجا شده اند.

این در حالیست که مقام‌های وزارت دفاع کشور با تایید این خبر، گفته اند که افراد مستقر شده‌ گروه داعش در زابل از پاکستان به این ولایت آمده اند.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع کشور اظهار داشته است که این افراد به همکاری استخبارات کشورهای همسایه از مرزها به داخل کشور سرازیر می‌شوند که شامل ُایغور ها، ترک‌ها، تحرک اسلامی ازبیکستان، عرب‌ها، سوری‌ها و یمنی‌ها می‌شوند.

مقام های ولایت زابل در حالی از حضور افراد داعش در این ولایت ابراز نگرانی کرده اند یک هیات نظامی از کابل برای بررسی به مناطق همجوار جاهای که افراد داعش مستقر شده اند رفته و بررسی‌هایش را انجام داده است.

ده ها خانواده داعشی در ولایت زابل جایگزین شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد