دو-استاد-دانشگاه-امریکایی-افغانستان-از-قید-طالبان-رها-شدند

گزارش ها می رسانند که دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان که توسط طالبان نگهداری می شدند، آزاد گردیده و حال نزد نیروهای امریکایی می‌باشند.

به گزارش افغان نیوز: نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های امریکایی در افغانستان گزارش کرده است که «کوین کینگ» امریکایی و «تیموتی ویکس» استرالیایی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ عقرب) از قید طالبان آزاد و به نیروهای امریکایی در افغانستان سپرده شده‌اند.

این دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان در سال ۱۳۹۵ از شهر کابل توسط جنگ‌جویان گروه طالبان ربوده شدند. از آن زمان تا کنون تلاش‌های زیادی برای این دو استاد صورت گرفته، اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده است.

از سویی هم، برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گزارش کرده‌اند که انس حقانی و دو عضو مهم شبکه‌ی حقانی از سوی دولت افغانستان آزاده شده و در حال حاضر در توقیف خانگی در قطر به‌سر می‌برند.

این درحالی است ه رییس‌جمهور اشرف غنی روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته(۲۱ عقرب) اعلام کرد که سه زندانی مهم شبکه‌ی حقانی به‌شمول انس حقانی، حافظ عبدالرشید و حاجی مالی خان را به‌صورت مشروط از زندان «بگرام» در ولایت پروان آزاد می‌کند.

آقای غنی در یک نشست خبری در کابل گفته بود که این افراد در بدل رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان آزاد می‌شوند.

وی تأکید کرده بود که حکوت افغانستان در مشوره با شرکای بین‌المللی و به‌خصوص ایالات متحده‌ی امریکا میکانیزمی را در پیش گرفته است که رهایی این سه عضو مهم شبکه حقانی «صفوف دشمن» را تقویت و حملات‌شان را تشدید نکند.

انس حقانی، فرزند جلال الدین حقانی، بنیان‌گذار شبکه حقانی و برادر ناتنی سراج‌الدین حقانی، رهبر کنونی این شبکه می‌باشد که همراه حافظ رشید در ماه میزان سال ۱۳۹۳ توسط نیروهای امنیت ملی دستگیر شده بود.

دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان از قید طالبان رها شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد