دو-هزار-بیجا-شده-حاصل-جنگ-داعش-و-طالب-در-جوزجان

مسوولان ولایت جوزجان می گویند که در اثر درگیری میان گروه های طالبان و داعش در ولسوالی درزآب این ولایت، حدود ۴۰۰ خانواده و ۲هزار نفر از خانه های شان بیجا شده اند.

به گزارش افغان نیوز: لطف الله عزیزی، والی جوزجان، امروز چهارشنبه( ۳ اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که این خانواده ها از محل جنگ که در اطراف و گوشه های ولسوالی درزآب می باشد، بیجا شده و به بازار درزآب و مرکز شهر شبرغان مسکن گزین شده اند.

وی تصریح می کند که از دو هفته به این سو جنگ میان گروه های طالب و داعش در ولسوالی درزآب جریان دارد که بیشترین تلفات و خسارات را گروه داعش متقبل شده است.

والی این ولایت یادآور شد که در جریان این درگیریها به تعداد ۱۸ تن از گروه داعش به نیروهای امنیتی پیوسته و از جنگ خسته شده اند.

وی همچنان تاکید می کند که در هنگام درگیری دو گروه طالب و داعش در این ولایت، مردم بیشترین آسیب را متحمل می شوند؛ زیرا خانه ها ، زمین و مواشی شان را از دست می دهند.

آقای عزیزی خاطر نشان ساخت که سروی تعداد خانواده های بیجا شده ناشی از جنگ جریان دارد تا به زودی کمک های اولیه برای رفع مشکلات آنان صورت گیرد.

لطف الله عزیزی می افزاید؛ کمک های که تاکنون برای بیجا شدگان در مرکز درزآب صورت گرفته از سوی مردم محل بوده و حکومت محلی هنوز نتوانسته برای امدادرسانی به این مردم گامی موفق تری را بردارد.

از سوی هم عبدالقادر مالیه عضو شورای ولایتی جوزجان نیز با تایید این خبر می گوید که داعش به دلیل خسته شدن از جنگ و تلفات زیادی که متقبل شده اند برای اولین بار خواسته اند که به نیروهای امنیتی ملحق شوند.

این درحالی است که روز گذشته شماری از طالبان به منظور نبرد با جنگجویان داعش از چندین ولایت دیگر وارد جوزجان شده بودند و داعشیان برای مقابله با آنان از خانه های مردم به عنوان سنگر استفاده می کنند.

دو هزار بیجا شده حاصل جنگ داعش و طالب در جوزجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد