دولت-مقصر-اصلی-جنایت-غرب-کابل-است

محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا می گوید: حمله انتحاری بر مرکز توزیع تذکره در دشت برچی کابل، هیچ توجیه ندارد و مقامات دولتی مقصر درجه یک این رویداد است و باید جوابگو باشند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سناتوران، امروز (سه شنبه، 4 ثور) در جلسه عمومی این مجلس گفتند: مخالفین هدف شان مشخص اند و آن هم ناامنی و ایجاد دهشت و برهم زدن نظم جامعه اند، اما دولت باید تدابیر خود را در مقابل حملات مخالفین جدی بگیرند و نگذارند که حملات مانند غرب کابل رخ دهد.

محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا گفت: حمل انتحاری بر مرکز توزیع تذکره در دشت برچی کابل، هیچ توجیه ندارد و مقامات دولتی مقصر درجه یک این مسئله است و باید جوابگو باشند.

آقای ایزدیار تاکید کرد: در یک هفته گذشته در ولایت های مختلف کشور حملات زیاد بر مراکز ثبت نام رای دهندگان و توزیع تذکره در کشور رخ داده است که نشان دهند بی توجهی یا کم کاری مقامات حکومتی است.

محمد رحیم حسنیار، سناتور گفت: اگر حکومت توان تامین امنیت ثبت نام رای دهندگان و توزیع تذکره را ندارد، پس چرا فراخوان اشتراک به این پروسه را به مردم میدهد.

آقای حسنیار تاکید کرد: مردم غرب کابل دو روز قبل از حادثه نگرانی خود را از عدم تامین امنیت مرکز توزیع تذکره به دولت اعلام کرده بود اما مسوولان دولت هیچ توجه به خواست مردم نکرده بودند که در نتیجه سبب این حادثه شد و بیش از دو صد نفر کشته و زخمی شدند.

فرهاد سختی یکی دیگر از سناتوران گفت: حکومت یک درصد تامین امنیت مراکز ثبت نام را کرده نمیتواند و مسئولان به جای تامین امنیت مراکز ثبت نام رای دهندگان و مراکز توزیع تذکره، مصروف تجارت شخصی شان هستند.

این سناتور خطاب به رئیس جمهور کشور گفت: مسئولان دولتی هر گونه غفلت وظیفوی را انجام میدهند اما وی هیچ نظارت و بررسی از آنها ندارد.

حمله انتحاری بر مرکز توزیع تذکره در غرب کابل به تاریخ یک ثور رخ داد که در پی این حمله بیش از ۲۰۰ فرد ملکی کشته و زخمی شدند که واکنش های زیاد را در پی داشته اند.

دولت مقصر اصلی جنایت غرب کابل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد