دومین-دور-خشوت-فزیکی-میان-نمایندگان-جدید-در-پارلمان

شماری از نمایندگان پارلمان جدید افغانستان برای دومین بار بر سر تعیین رئیس مجلس با هم درگیری شدند.

به گزارش افغان نیوز: این دومین بار است که نمایندگان پارلمان جدید افغانستان بر سر نتایج رای‌گیری برای انتخاب رئیس با هم درگیر می‌شوند.

تصاویر ضبط شده از صفحه نمایش یکی از دوربین‌ها در تالار مجلس، حضور ده‌ها نماینده در جایگاه هیات رئیسه را نشان می‌دهد. در این تصاویر که به صورت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، چند مرد با لباس محلی درحال تخریب میز کار رئیس مجلس دیده می‌شوند و شماری دیگر، وسایل موجود بر روی میز را به پایین پرتاب می‌کنند.

تصاویر منتشر شده همچنین هجوم نیروهای امنیتی برای پایان دادن به تنش در جایگاه هیات رئیسه را نشان می‌دهد. پخش تلویزیونی جلسه پارلمان افغانستان در پی این درگیری قطع شد.

گزارش شده که روز چهارشنبه ۲۹ خرداد (جوزا)، نمایندگان حامی میررحمان رحمانی، نامزدی که بیشترین رای را در انتخابات داخلی به خود اختصاص داده بود، او را به جایگاه ریاست نشاندند که این کار با واکنش نمایندگان حامی نامزد رقیب مواجه شد.

ماه گذشته و پس از آغاز به کار مجلس نمایندگان افغانستان، اعضای مجلس برای انتخاب رئیس در میان خود رای‌گیری کردند. بر اساس آیین‌نامه (طرزالعمل داخلی) مجلس افغانستان، نامزدی که ۱ + %۵۰ (دست کم یک رای بیشتر از نیمی از آرای به دست آمده) را از آن خود کند، برنده رای‌گیری و رئیس مجلس است.

در رای گیری ۲۸ ثور (اردیبهشت) برای ریاست مجلس، میررحمان رحمانی ۱۲۳ رای گرفت و رقیب او، کمال‌ناصر اصولی ۵۵ رای آورد. آقای اصولی و نمایندگان طرفدار او، به دلیل وجود یک نقطه بر روی یک برگه از آرای آقای رحمانی، صحت رای‌گیری را زیر سوال بردند و برنده شدن او را نپذیرفتند.

دومین دور خشوت فزیکی میان نمایندگان جدید در پارلمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد