دیدار-مقامات-چینی-با-طالبان

به اساس گزارش‌ رسانه‌های پاکستانی؛ هیئتی از دفتر طالبان در قطر به دعوت دولت جمهوری خلق چین از این کشور دیدار کرده است و هدف از این دیدار نیز گفتگو بین مقامات چینی و مقامات طالبان خوانده شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ روزنامه اکسپرس تریبیون، چاپ اسلام‌آباد، به نقل از منابع طالبان می‌گوید که این هیئت به رهبری شیرعباس ستانکزی، مسئول دفتر طالبان در قطر با مقامات چینی گفت‌وگو کرده است.

مولوی شهاب‌الدین دلاور، جان محمد مدنی، سلام حنیفی و داکتر صالح نیز اعضای این هیئت هستند.

به گزارش این روزنامه، افراد نزدیک به طالبان نیز که از فعالیت‌های دفتر این گروه در قطر آگاهی دارند، سفر تازه هیئت طالبان به چین را تائید کرده‌اند.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است؛ یک هیئت این گروه یک‌ونیم ماه پیش به چین سفر کرده بود، اما او جزئیات بیشتری در مورد ترکیب هیات و هدف آن نداد.

چین اخیرا از تلاش‌های مقامات افغان برای گفت‌وگو با مخالفان مسلح دولت حمایت کرده است و تلاش می‌کند که طالبان را به گفت‌وگو با دولت افغانستان تشویق کند.

سال گذشته چند دور مذاکرات چهارجانبه با حضور چین، آمریکا، پاکستان و افغانستان برای تعیین نقشه راه صلح افغانستان برگزار شد و در آخرین نشست این گروه، از گروه طالبان درخواست شد تا به صورت مستقیم با دولت افغانستان مذاکره کند.

اما گروه طالبان این درخواست را رد کرد و در یک سال گذشته جنگ‌های شدید جریان داشته و روابط افغانستان و پاکستان نیز به شدت تیره شده است.

 

دیدار مقامات چینی با طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد