رئیس-شورای-علمای-پروان-در-یک-حمله-انفجاری-کشته-شد

در یک حمله انفجاری در داخل مدرسه دینی مولوی عبدالرحیم شاه حنفی رئیس شورای علمای ولایت پروان همراه با چندین تن دیگر کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس منابع محلی این انفجار حوالی ساعت 8 صبح امروز رخ داده است و ماین جایگاه رئیس شورای علمای پروان جا سازی شده بود.

ارگ ریاست جمهوری نیز با نشر اعلامیه یی گفته که تروریستان یک‌بار دیگر به امر باداران خود دست به جنایت زدند.

در اعلامیه ریاست جمهوری آمده که آنان با انجام عمل تروریستی،  مولوی عبدالرحیم‌شاه حنفی رئیس شورای علمای ولایت پروان و چند تن دیگر را در داخل مدرسۀ دینی حین تدریس و فراگیری علوم دینی، هدف قرار داده و آنان را شهید و مجروح نمودند.

بر اساس خبرنامه ریاست جمهوری؛ گروه‌های تروریستی که باورمند به‌هیچ ارزش دینی و حقوق بشری نیستند باربار تلاش کردند، تا با هدف قراردادن علمای دین و منبر، زنان، کودکان و اماکن مقدس، اهداف دیگران را برآورده سازند.

رئیس‌جمهورمحمداشرف غنی با تأکید می‌گوید: تروریستانی که به کشتن مردم، جنایات ضدبشری و اعمال نابخشودنی متوسل می‌شوند، محکوم به نابودی اند و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همانند همیشه تا نابودی گروه‌های تروریست و دهشت‌افگن، مبارزه نموده و در هرکجا آنان را هدف قرار خواهند داد.

در این اعلامیه رئیس‌جمهور کشور ضمن ابراز تأثر عمیق به‌خاطر رویداد تروریستی مذکور و محکوم‌نمودن این عمل جنایت‌کارانۀ تروریستان، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خانواده‌های قربانیان رویداد یادشده ابراز داشته، به شهدا جنت فردوس و به مجروحین صحت‌مندی کامل از بارگاه ایزد متعال التجامند است.

با این وجود هنوز آمار دقیق از تلفات این حمله در دست نیست.

رئیس شورای علمای پروان در یک حمله انفجاری کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد