راه-اندازی-برنامه-آگاهی-دهی-از-اضرار-مواد-مخدر

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر برای کاهش مواد مخدر برنامۀ‌ آگاهی دهی از اضرار مواد مخدر را از طریق تیاتر روی دست گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: جاوید احمد قائیم،معین وزارت مبارزه علیه مواد مخدر امروز پنجشنبه(27 – میزان) در برنامه آگاهی دهی اضرار مواد مخدر در لیسه عالی حبیبیه – کابل، گفت:«مواد مخدر مشکلات را برای ثبات،صلح و توسعه کشورخصوصا برای جوانان به وجود آورده و حدود 2،9 – 3،5 میلیون نفر در کشور استفاده کننده و آغوشته به مواد مخدر هستند».

آقای قائیم افزود، برگزاری برنامه آگاهی دهی از طریق تیاتر و وقایه افراد مصاب به مواد مخدر، مانع افزایش روی آوردن به اعتیاد می شود.

به گفته معین وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، یکی از برنامه‌های عمده وزارت برای محو و مبارزه علیه مواد مخدر، آگاهی دهی عملی از طریق برگزاری تیاتر در مکاتب، درمرکز و ولایات می باشد که در 13 ولایات کشور، این برنامه "تیاتر" تطبیق و برای شهروندان آگاهی دهی عملی صورت می‌گیرد.

این درحالی است که شمارزیادی از جوانان و مردم افغانستان از فقر،بیکاری،فساد در ارگان‌های دولتی شاکی بوده و اظهار میدارند که فقر و فساد عامل اصلی روی آوردن جوانان به مواد مخدر و ترک تحصیل و فرار شان از کشور می باشد.

راه اندازی برنامه آگاهی دهی از اضرار مواد مخدر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد