راکت‌پرانی-در-کابل-بیش-از-ده-کشته-و-زخی-برجا-گذاشت

منابع امنیتی کشور می‌گویند که در نتیجه اصابت ۱۴ راکت در بخش‌های گوناگون شهر کابل ۳ غیر نظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت  امور داخله، امروز شنبه(1، قوس) در حساب توییتر خود نوشته است که در نتیجۀ اصابت ۱۴ راکت به شهر کابل، 3 غیر نظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخم برداشته اند.

وی افزوده که این راکت‌ها در مربوطات حوزه دهم، برج برق چهار قلعه، کوچه طاهری، نعمت‌پلازا، نزدیک پوهنتون سلام، چهار راهی گل‌سرخ حوزه چهارم، چهاراهی صدارت، پل باغ عمومی، جاده سپین زر، نزدیک آرشیف ملی حوزه دوم، در مربوطات لیسه مریم و ۵۰۰ فامیلی حوزه یازدهم اصابت کرده اند.

سخنگوی این وزارت می‌گوید که راکت‌ها از ساحه حوزه چهارم و هفدهم، منطقه تهیه مسکن و بادام باغ با استفاده از دو موتر صورت گرفته است.

در همین حال، اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت کشور گفته که در این حادثه ۵ نفر کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری را از محل چندین انفجار همرسانی کردند که نشان می دهد به ساختمانهای اداری و مسکونی نیز آسیب رسیده است.

اما امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که از پرتاب راکت‌های امروز بر شهر کابل اطلاع داریم و در گزارش فردا به آن خواهیم پرداخت.

وی  افزوده است که جلسات  شش و نیم صبح  بخاطر بیرون رفت از حالت فعلی همچنان به کار اصلی خویش تمرکز خواهد داشت و حوادث مانند امروز، انگیزه‌ی ما را بخاطر مهار جنایت و تروریزم بیشتر و مستحکم می سازد.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان  اعتراف نموده که اکنون گشت وگذار مجرمین در محلات کاملن مخفی و پنهانی شده اما سطح جرایم در بخش تروریزم هنوز کاهش چشم‌گیر نیافته است.

راکت‌پرانی در کابل بیش از ده کشته و زخی برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد