راکت‌پرانی‌ها؛-صالح-دوبار-از-یک-سوراخ-گزیده-شدیم

معاون اول ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که راکت‌ها و تجهیزات دیروز چگونه تا کابل رسید؟ می‌گوید: ازین ساحه ماه ها قبل نیز جنایت صورت گرفته بود و مارگزیده نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز یک‌شنبه(2، قوس) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که در حادثه دیروز ده تن از هموطنان مظلوم ما در شهر کابل – میلاد فارمسست ۲۲ ساله – شقایق ۲۰ ساله – مشعل ۲۰ ساله -  فردوس ۲۳ ساله – یار محمد ۳۱ ساله – موسی ۲۵ ساله  راز محمد ۳۰ ساله – بازمحمد  سن نامعلوم – فاطمه ۱۹ ساله – و یک نفر که هویت اش  تثبیت نشده است، شهید شدند و ۵۱ نفر زخم برداشتند. 

صالح می‌گوید: تبصهر شده است که مارگزیده نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود. یعنی  ازین ساحه ماه ها قبل همین جنایت صورت گرفته بود که اکنون گرفته است. بنابراین، کار خیلی جدی و عمیق در این بخش آغاز کرده ایم. در روز های آینده آنچه را دریافتیم به اطلاع مردم خویش خواهیم رسانید.

وی گفت: چندی قبل یک موتر که چندین فیر مرمی بیم یک را انتقال میداد در چوک قره باغ گیر آمد که ازین نوع مهمات در دهکده های شمالی یافت می‌شود.  در هماهنگی با ادارات ولایات همجوار پیدا خواهیم کرد که شبکه های انتقال این مواد کیها هستند. نمی گذاریم که هیچ جنایت تروریست با گذشت زمان فراموش سیستم گردد.

معاون اول ریاست جمهوری اظهار داشت که در حادثه دیروز در حوزه دوازدهم امنیتی نیز سه برادر  که همه منسووبین قوای مسلح بودند در اثر انفجار ماین مقناطیسی در موتر شان شهید شدند. خلیل الله احمدزی – خان الله احمدزی  و صفی الله احمدزی. اینها همه روزه با استفاده از یک مسیر و یک موتر رفت و آمد می‌کردند.

آقای صالح بازهم از تمام منسووبین دولتی خواست که وضعیت را درک نموده و بدانند که وضعیت عادی نیست و مسایل ابتدایی امنیتی را خود مراعات نمایند. زیرا بخاطر بیرون رفت ازین حالت نیاز به بیداری و همکاری همگانی است. این یک وضعیت جدید است که مهار آن تغییر در تمام روش ها را می طلبد.

این درحالی است که صبح دیروز، اصابت ۲۳ راکت به بخش‌هایی از شهر کابل، اهالی پایتخت را وحشت‌زده کرد. وزارت امور داخله می‌گوید که در این رویداد دست کم هشت نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند.

راکت‌پرانی‌ها؛ صالح: دوبار از یک سوراخ گزیده شدیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد